Som optakt til Riccardo Tiscis første kollektion for Burberry som kreativ direktør, har han netop afsløret et nyt logo og monogram for det engelske modehus.
Når London Fashion Week SS19 løber af stablen til september bliver det Riccardo Tiscis første kollektion som kreativ direktør for Burberry.
Den italienske designer, der overtog roret fra Christopher Bailey tilbage i maj, har netop afsløret sin første store markering som ny kreativ direktør for det engelske modehus.
Riccardo Tisci har nemlig netop løftet sløret for et splinternyt Burberry logo og monogram, som tager udgangspunkt i modehusets grundlægger, Thomas Burberrys og hans initialer “TB”.
Et opslag delt af Riccardo Tisci (@riccardotisci17) den
2. Aug, 2018 kl. 3.05 PDT
Under billedet af det nye logo og monogram skrev Riccardo Tisci ‘Past | Future’, hvilket kan tolkes som hans måde at udtrykke sin respekt for modehusets lange historie, men samtidig ønsket om at forny det ikoniske modehus gennem sin nye position.
Past | Future Thank you #petersaville #beginning
Et opslag delt af Riccardo Tisci (@riccardotisci17) den
2. Aug, 2018 kl. 3.00 PDT
Det er den engelsker art director og grafiske designer Peter Saville, som sammen med Riccardo har designet det nye logo og monogram, ligesom han sidste år stod bag redesignet af Calvin Kleins logo efter Raf Simons overtog jobbet som kreativ direktør.
På Burberrys egen Instagram har de offentliggjort en mail-korrespondance mellem Riccardo Tisci og Peter Seville, hvor kemien og venskabet mellem de to ikke er til at tage fejl af.
A conversation between #PeterSaville and #RiccardoTisci
Et opslag delt af Burberry (@burberry) den
2. Aug, 2018 kl. 2.29 PDT
Se hele mailen på Burberrys Instagram-profil.
Om vi glæder os (endnu) mere til London Fashion Week og Burberrys show og Riccardo Tiscis første kollektion?
… Oh yes!