På luksuswebshoppen, Mytheresa, får du nu muligheden for at shoppe personligt udvalgte items fra 12 af verdens førende modedesignere. Auktionen sker i anledning af Kvindernes Internationale Kampdag, og derfor går hele salget til velgørenhed. Se alle designernes donerede items her!
Mytheresa er en af verdens førende online luksus-webshops.
Udvalget er nøje kurateret, og her har du muligheden for at shoppe nyheder fra over 200 internationale designere.
Nok er det daglige udvalg hos Mytheresa gennemtænkt – ja faktisk håndplukket af Fashion Buying Director, Tiffany Hsu – men under normale omstændigheder finder du alligevel ikke unika-items, specielt udvalgt af designerne bag.
Den realitet bliver dog snart til virkelighed.
Læs også: Fashion buying director hos Mytheresa: ”Disse trends bliver uundgåelige i foråret og sommeren 2019”.
På Kvindernes Internationale Kampadag, den 8. marts 2019, lancerer webshoppen nemlig et nyt tiltag kaldet ”Personal Matters”.
I den forbindelse har 12 af verdens førende modedesignere doneret minimum et personligt udvalgt item, som sættes til salg på Mytheresa.
De 12 designere er: Alessandro Michele (fra Gucci), Maria Grazia Chiuri (fra Dior), Pierpaolo Piccioli (fra Valentino), Miuccia Prada (fra Prada), Demna Gvasalia (fra Balenciaga), Silvia Fendi (fra Fendi), Jonathan Anderson (fra J.W. Anderson), Sandra Choi (fra Jimmy Choo), Brunello Cucinelli (fra Brunello Cucinelli), Kym Ellery (fra Ellery) og Lucie & Luke Meier (fra Jil Sander).
Hver designer har håndplukket et eller flere items fra sin personlige samling, og disse sættes på auktion på Mytheresa fra den 8. til den 19. marts 2019.
Udover designeres items, der blandt andet tæller en speciallavet Gucci-jakke, en Balenciaga-clutch underskrevet af Demna Gvasalia samt en Fendi-taske, sættes otte prints fra kvindelige fotografer også til salg.
Da ”Personal Matters” sker i forbindelse med Kvindernes Internationale Kampadag, doneres hele salget fra både designer-items og fotografierne til non-profit organisationen, mothers2mothers, der arbejder for at forebygge smitten af HIV mellem mor og barn.
”Vi er virkelig beæret over den store støtte, nogle af industriens bedste designere har vist os i forbindelse med ’Personal Matters’-kampagnen. Det, at de donerer items, der har en personlig betydning for dem, gør både Mytheresa x mothers2mothers-velgørenhedsindsatsen speciel og betydningsfuld,” siger Mytheresas præsident, Michael Kliger.
Hele herligheden sættes på auktion den 8. marts 2019, men du kan allerede nu smugkigge på, hvad du skal byde på.
I galleriet herunder har vi nemlig samlet de personligt donerede designer-items sammen med de otte prints fra kvindelige fotografer: