Mode

Michael Kors støtter kampen for at mindske hungersnød med specieldesignede Watch Hunger Stop produkter

- 22/10/2018

Den amerikanske modedesigner og forretningsmand, Michael Kors, skyder for femte år i træk kampagnen Watch Hunger Stop i gang med salget af specieldesignet t-shirt og ur.

Watch Hunger Stop er en organisation, etableret i år 2013, der ved at indsamle midler, arbejder imod en verden uden hungersnød. I år støttes kampagnen igen af skuespillerinde Kate Hudson, mens sangerinden Hailee Steinfeld er ny ambassadør.

Organisationen Watch Hunger Stop er startet af modedesigneren Michael Kors, der blandt andet designer tøj og accessories til mærket i eget navn. Siden 2013 har Michael Kors hvert år specieldesignet og solgt produkter specifikt til Watch Hunger Stop-kampagnen, der i samarbejde med FNs World Food Programme (WFP) arbejder for at bekæmpe hungersnød.

I år 2016 blev Michael Kors udnævnt som global ambassadør imod hungersnød for FNs World Food Programme.

For at fejre kampagnens fem-års fødselsdag er Michael Kors i år teamet op med multi-medie-kunstneren Eli Sudbrack. I tråd med Sudbracks egen farverige stil har han kreeret årets Watch Hunger Stop t-shirt.

Læs også: Bæredygtighed – 6 tips til en bæredygtig garderobe.

”Jeg blev meget glad, da jeg blev inviteret til at tage del i det her projekt. Endelig kunne jeg gøre noget, der hjalp andre mennesker på en meget konkret måde” udtaler Eli Sudbrack, der desuden fortæller, at der i hans hjemland, Brasilien, er store problemer med hungersnød og mangel på uddannelse. ”Hvis vi kan løse de to problemer, vil verden være helt anderledes” tilføjer Sudbrack.

For hver en solgt t-shirt vil Michael Kors donerer 25 måltider til FNs World Food Programme. Du kan købe t-shirten til 300 kroner lige HER.

Foto: Watch Hunger Stop michael-kors-watch-hunger-stop-t-shirt-elle-dk.jpg

Og i front for kampagnen er igen Kate Hudson, som har kæmpet for FNs World Food Programme, siden 2015, hvor hun for første gang blev en del af Michael Kors ‘Watch Hunger Stop’-kampagne.

Foto: Watch Hunger Stop michael-kors-watch-hunger-stop-watch-elle-dk.jpg

Du kan købe uret til 2.400 kroner lige HER.

Den innovative Michael Kors stopper dog ikke her. Den 59-årige New Yorker har nemlig ligeledes kreeret et specielt geofilter til Snapchat, som fungerer fra hans butikker i USA og England. For hver en snap sendt, med Michael Kors’ Watch Hunger Stop geofilter, donerer designeren ligeledes 25 måltider til FNs World Food Programme.

Du må altså fluks sende Snapchat-snuden mod en Michael Kors butik, hvis du er på de kanter. 

Du kan læse meget mere om Watch Hunger Stop-kampagnen og målet om Together to Zero lige HER.