Riccardo Tisci viste sin debutkollektion for Burberry i september 2018. Siden da har talløse kendisser vist sig i hans design, og det lader altså til, at Hollywood er vilde med Riccardo Tiscis Burberry.
Den 44-årige modedesigner, Riccardo Tisci, der kom lige fra Givenchy, viste sit første bud på Burberrys fremtid ved London Fashion Week i september 2018.
Siden da har den italienske modedesigner kunne svømme i billeder af alverdens kendisser i hans design, og der er få blåstemplinger så store, som nogle af verdens mest magtfulde kvinders godkendelse.
Et andet multibrand, der for nyligt har skiftet kreativ direktør, er det franske modehus Celine. Her var kendisserne dog ikke helt så hurtige til at hoppe i Hedi Slimanes nyfortolkning af brandets udtryk. Slimane viste sin debutkollektion for Celine under Paris Fashion Week i slutningen af september 2018, og vi skulle altså helt frem til slutningen af oktober 2018, før skuespillerinden, Dakota Johnson, som den første viste sig i ’det nye Celine’.
Læs også: By Malene Birger teamer op med Mødrehjælpen i den gode sags tjeneste.
Anderledes gik det for ’det nye Burberry’, der lynhurtigt blev taget godt imod. Riccardo Tisci er stolt – og med rette – og derfor deler han også ofte billeder af kendiskvinderne i hans design på sin Instagram-profil.
Vi har for eksempel set billeder af Rihanna, Madonna, Julia Roberts, Marina Abramovic, Zendaya, Zhou Dongyu, Natalia Vodianova, Michelle Obama, Natalia Vodianova, Anok Yai, Mariacarla Boscono og Carey Mulligan.
Læn dig tilbage og nyd synet af nogle af ovenstående kvinder iført Riccardo Tiscis Burberry anno 2018.
Ved London Fashion Week i september 2018 viste Riccardo Tisci, at den moderne Burberry-kvinde var retænkt og fremstod mere relevant end nogensinde før.
Det er også blandt andet derfor, at Tiscis design fungerer på både unge og ældre. Zendaya, der bærer en stribet Burberry-skjorte fra Spring/Summer 2019-kollektionen er bare 22 år. Madonna, der valgte en klassisk trenchcoat er fyldt 60 år, mens Marina Abramovic sporter Burberrys nye logo i en alder af 71 år.
Fremtiden tegner særdeles lys for Riccardo Tisci hos Burberry, og vi glæder os til at følge med.
Psst! Riccardo Tisci er netop i dag, den 21. november 2018, begyndt at dele Pre Autum 2019-kollektionen på sin Instagram-profil. Kig med HER.