H&M kan i dag offentliggøre sit nyeste samarbejde – og da partnervirksomheden er grundlagt i 1960’erne er kollektionen fyldt med vibes fra netop dette årti, hvilket kommer til udtryk i abstrakte mønstre, smukke farver og en ægte 60’er-styling.
H&M, der for længst er kåret som high street-mærkernes ukronede samarbejdsdronning, kan i dag mandag den 19. august 2019 løfte sløret for virksomhedens nyeste samarbejde.
H&M afslører samarbejdet med det eklektiske britiske brand Richard Allan, der blev grundlagt i 1962 og er bedst kendt for sine silketørklæder i abstrakte mønstre og smukke farver.
H&M x Richard Allan-kollektionen indeholder styles med ikoniske Richard Allan-print, som er blevet nyfortolket i en kollektion designet af H&M’s eget design team.
Samarbejdet er resulteret i en kollektion, der både byder på kjoler, bluser, nederdele, skjorter, bukser og tørklæder, der med det samme afslører sin inspirationskilde: 1960’erne.
Tænk Twiggy møder London-bevægelsen ’The Swinging Sixties’ – og vupti – der har du H&M x Richard Allan-kollektionen, der viser lange silhuetter, høje halsudskæringer, brede ærmer og bløde plisséer.
“Det er fantastisk at vide, at min fars print vil blive båret af et helt nyt publikum – han ville have været lige så begejstret over det, som jeg er. Mange af hans farverige design er lige så relevante i dag, som da de blev designet i 1960’erne-1980’erne, og det er en fornøjelse at se H&M’s nyfortolkning af printene. Det vil forhåbentlig åbne dørene til nye generationer i nye områder, så der er endnu flere, der får indblik i Richard Allans ekstraordinære talent for print og farver”, fortæller Cate Allan, Creative Director af Richard Allan London.
Læs også: Scoop Models, Won Hundred og Amnesty International lancerer ugens must have i form af støtte-T-shirt, til fordel for LGBTI+-personer.
Og hos H&M er man selvfølgelig også begejstret over samarbejdet:
“’The Swinging Sixties’ i London var sådan en utrolig æra fuld af vidunderlige print og en sprudlende ånd, der heldigvis stadig føles meget nutidig og relevant. Vi er meget begejstret for at samarbejde med en af de mest indflydelsesrige statement printdesignere fra denne tid. Ved at tage disse klassiske vintageprint fra tørklæder og tænke dem ind i en ny kontekst, føles Richard Allan x H&M-kollektionen både stærk og feminin med et sofistikeret præg”, lyder det fra Maria Östblom, Head of Womenswear Design i H&M.
Kollektionen (med priser fra 70-350 kroner) er tilgængelig i alle H&M-butikker og på hm.com fra d. 22. august 2019 – men du kan allerede nu se hele kollektionen samt kampagnen i galleriet herunder: