Hvordan ville kampagner for mærker som Lanvin og Sonia Rykiel se ud, hvis ikke det var topmodeller som Kate Moss og Edie Campbell, der stod foran kameraet? Det har en fransk journalist på sjoveste vis fundet ud af.
De store high fashion og beauty brands er kendt for deres valg af smukke, høje og talentfulde modeller, når der skal skydes kampagner.
Men hvordan ville en kampagne fra Saint Laurent, Lancome eller Sonia Rykiel se ud, hvis det ikke var en model med de klassiske modelmål, der stod foran kameraet? Det har den franske journalist Nathalie Croquet på bedste og sjoveste vis fundet ud af.
Læs også: Danske smykker er signatursmykker
I samarbejde med fotograf Daniel Schweizer har hun genskabt en række kampagner ned til mindste detalje og har ladet sig fotografere, og det er der kommet et super flot og sjovt resultat ud af.
“Kvinder, forbrug, retouchering, kosmetik, alder, skønhed – det er alt sammen noget, jeg har tænkt på, og det er i høj grad emner, der er til stor debat, ” forklarer Nathalie Croquet om sit projekt, “Jeg føler, at folk bør have en mere spritiuel tilgang til livet, og masser af sjov. Det vil jeg gerne give dem, også selv om jeg kun gør grin af mig selv.”
Læs også: Henriette Pieszak: Se mine sko!
Du kan se Nathalie Croquets sjove genskabelser af kampagnerne her i galleriet, der på smuk vis bringer lidt sjov ind i en travl og seriøs modebranche.
Psst… Sidder du ved mobilen, ‘swiper’ du bare.









