Superstjernen Rihanna har for nyligt lanceret sin egen makeup-kollektion under navnet "Fenty Beauty". Læs alt om den nye kollektion, som efter få dage på markedet allerede tegner til at blive en kæmpe succes...
Der er ikke mange kvinder, som både kan kalde sig international popdronning, skuespiller, designer, stilikon og stifter af sit eget makeupbrand. Ikke desto mindre er det lige præcis, hvad Rihanna kan kalde sig selv nu.
Rihanna har nemlig netop kastet sit magiske tryllestøv over skønhedens verden, da hun fredag den 8. september løftede sløret for sit eget makeupmærke og tilhørende makeupkollektion.
Rihannas nye mærke hedder Fenty Beauty og er karakteriseret ved et sart, lyserødt og hvidt univers, hvor der er kælet for detaljerne og æstetikken. En af de fine finesser ved emballagen er, at der er indbygget magneter i alle læbestift – og rougeemballagerne, hvilket gør, at de sætter ‘sig sammen’ på ret fin og nærmest kunstnerisk måde.
Læs også: Grundlæggeren af Youngblood: “Skandinaviske kvinder er de smukkeste i verden”
Kollektionen har været over to år undervejs, og Rihanna har bogstaveligt talt haft fingrene i pudderdåsen, da hun har været med i alt fra design og udvikling af produkterne til, hvordan produkterne bliver markedsført.
Noget af det, som Rihanna har haft særligt fokus på i forbindelse med lanceringen, herunder de små teasere hun har offentliggjort løbende på sociale medier, er kollektionens fokus på diversitet.
Kollektionens foundation kommer eksempelvis i intet mindre end 40 forskellige nuancer, hvor hver farve naturligvis er særligt tilpasset til hver enkelt hudtone:
“Fenty Beauty er blevet skabt for alle: For alle kvinder, uanset hudtone, personlighed, attitude, kultur og slægt. Jeg vil have alle til at føle sig inkluderet. Det er grunden til, at jeg har lavet kollektionen”.
Et budskab om diversitet og forskellige hudfarver blandt kvinder verden over, som Rihanna også har haft fokus på i mærkets nye kampagnevideo:
ELLEs skønhedsredaktør Anne P. var én af de første til at afprøve Rihannas ‘Fenty Beauty’, og konklusionen er klar. ELLEs Anne P. roser produkterne på sin blog Powder.dk, hvor hun overgiver sig til produkternes høje kvalitet.
Og det ser ud til, at det ikke kun er ELLEs Anne P., der spår Fenty Beauty en succesrig fremtid på makeup-fronten. Flere tusind fans har allerede dedikeret deres begejstring for produkterne, hvorfor Fenty Beautys officielle Instagram også allerede har rundet 900.000 følgere på blot få måneder.
Så mon ikke Fenty Beauty bliver lige så populær som alt andet, Rihanna har rørt ved gennem tiden? Vi glæder os i hvert fald til at se hvilke produkter, der bliver tilføjet til kollektionen i fremtiden.
Fenty Beauty kan købes i Sephora, som du finder i Magasin i Aarhus og Odense og i Illum i København.
I galleriet har vi samlet flere billeder af de nye Fenty Beauty produkter samt et par eksklusive billeder af Rihanna fra den officielle lancering af kollektionen den 8. september i New York.