Diors læbestift ’Rouge Dior’ er en bestseller verden over, og er kendt og elsket for sin holdbarhed og indhold af plejende ingredienser, der gør, at den faktisk er til at holde ud at have på. Bestselleren er netop blevet relanceret, så har du endnu ikke prøvet den, er der en ekstra god anledning.
Christian Dior var i 1949, den første modedesigner nogensinde, der lancerede en læbestift. Den var innovativ, fordi den, modsat datidens sværte-lignende læbestifter, havde plejende blomster-ingredienser og så havde den et refill-system.
Netop refill-systemet er Dior vendt tilbage til med den relancerede version af bestseller-læbestiften ’Rouge Dior’, hvis kampagnemodel er skuespillerinden Natalie Portman. Farvesortimentet er også blevet udvidet og videreudviklet, så det nu består af imponerede 75 nuancer, hvoraf de 35 fås på det danske marked.
Udover de i forvejen eksisterende ’Satin’ og ’Matte’, fås en række af farverne også i ’Metallic’ og ’Velvet’ versioner. Og det er netop en af hver version, du har mulighed for at teste. Det vender vi tilbage til.
I forbindelse med relanceringen af ’Rouge Dior’ fik ELLE helt eksklusivt mulighed for at stille hjernen bag de nye læbestifter en række spørgsmål, og det er ingen ringere end den legendariske Dior-stjerne, Creative og Image Director Peter Philips. Så for at blive endnu klogere på, hvad det præcis er, at ’Rouge Dior’ kan, spurgte vi ham:
Der findes nu 75 farver i sortimentet, er der én, der passer til alle kvinder?
“Vi stilede fra start efter 75 nuancer, og på et tidspunkt overvejede jeg, om det var for dekadent at lave 75 nuancer … er det virkelig, hvad kvinder gerne vil have? Der er så mange kvinder med så forskellige baggrunde og så mange forskellige forventninger til en læbestift, at jeg nogle gange tænker, at jeg ikke engang når i mål med 75 nuancer. Men jeg elsker en god rød. Som objekt er min favorit ’Nr. 999’. Hvis du bad nogle om at tegne en læbestift, ville de tegne dén. Set fra en makeupartist-vinkel ville jeg dog ikke kunne sige, at ‘Nr. 999’ var min favorit, for den er ikke nødvendigvis god til alle.”
Der er mange nude-nuancer i det nye sortiment. Hvordan finder man den rette nude?
“Det handler om din teint og dine læbers naturlige hudfarve, men den mest universelle i sortimentet er ’100 Nude Look’. Der er stor efterspørgsel på nude nuancer, fordi du føler, du har læbestift på, men det er ikke et statement på samme måde som røde læber.”
Læs også: Dette geniale concealer-hack løfter dit ansigt på 0,5
Hvad er du mest stolt af ved den nye ’Rouge Dior’?
“Jeg synes, det nye refill-system er fantastisk. Formuleringen er genial, hos Dior er de genier indenfor formuleringer. Og en anden ting jeg også er stolt af, er at vi netop i disse tider kunne lancere en ’Rouge Dior’-lipbalm, der er super plejende giver et perfekt resultat; ikke for shiny, ikke for mat. Et ekstra lag af pleje, det kan du ikke få for meget af i den verden vi lever i lige nu.”
‘Rouge Dior’, læbestift, Dior, 305 kr. Refill, 245 kr. Alle varianter kan købes HER Herunder kan du se farverne “Satin”, “Matte” og “Velvet”.
Psst … Vil du gerne teste de fire forskellige varianter, altså ’Satin’, ’Matte’, ’Metallic’ og ’Velvet’, for at finde din favorit, så kan du netop nu få tilsendt prøver helt gratis. Se hvordan HER.
Læs også: Skønhedsredaktørens 10 vinterfavoritter til en ekstra dosis selvforkælelse