Skønhed

Nyt dansk øko-hudplejemærke med aktive formler og fair priser lanceres i dag

- 22/01/2020

Måske har du spottet @woodscopenhagen i dit Insta-feed, og derfor har du måske allerede hørt om det nye økologiske danske beauy-brand, der lanceres den 23. januar 2020, eller også er dette, det første du hører om det. Måske tænker du, at det vel blot er endnu et beauty-brand, men så er det her, du bliver klogere, og potentielt også lykkeligere, og nu skal du høre hvorfor. ELLEs Beauty Director Anne P og woods_copenhagen-ejer forklarer...

woods_ copenhagen ryster posen. De ryster posen for kravet om gennemsigtighed og ærlighed, og så hæver de barren for procentdelen af aktive ingredienser i produkterne, så du virkelig kan både mærke og se en forskel. Og hvad endnu bedre er, så forhandles de kun online for at kunne holde priserne nede og de dyre mellemled ude. Alt sammen noget, der er til din fordel. 

 

Grundlæggeren af woods_ copenhagen er Martin Lyne, medejer af modelbureauet Le Management, der som klassens frække dreng, har vendt modelbooking-branchen lidt på hovedet ved at tænke ud af boksen og yde en service i særklasse. Martin selv har haft nærmest invaliderende håndeksem, og med et atopisk sygt barn var motivationen til af udvikle effektive, men også skånsomme produkter, helt i top. 

 

”Udgangspunktet for woods_ copenhagen har været et helt igennem egoistisk projekt. Det er ikke et supersexet approach til den kosmetiske verden, men det har været virkeligheden. Mere end noget andet ville jeg lave et ærligt og gennemsigtigt beauty-brand med omtanke for krop og miljø. Min vision var at skabe en række produkter, der udover at være funktionelle, og ekstremt effektive qua et højt indhold af aktive og virksomme ingredienser, også var skabt ud fra et holistisk synspunkt”, fortæller Martin, da vi mødtes til introduktionen af den nye hudplejelinje.

 

 

Foto: Hördur Ingason

Æstetikken sidder lige i øjet, emballagen er bæredygtig og produkterne passer som hånd i handske ind i tiden med veganske værdier (på nær Lip Repair der indeholder bivoks), men hvorfor de ikke har tilkøbt certificeringer er ret ligetil, forklarer Martin: 

 

”Certificeringer er som udgangspunkt fantastiske, og tanken er god. De hæver barren i skønhedsbranchen, og skaber en opmærksomhed på ingredienser og generelle skadelige stoffer, som vi skal undgå at påføre og påvirke vores organisme med. Vi har fravalgt certificeringer, der ofte er svære at gennemskue og ikke skaber den gennemsigtighed, man som forbruger ønsker, og sommetider kan certificeringer, paradoksalt nok, også stå i vejen for at bruge de allerbedste ingredienser. I stedet har vi valgt at kommunikere ærligt og åbent ved eksempelvis at skrive på alle produkter præcis, hvor meget af produktet, der er naturligt og økologisk.” 

 

woods_ copenhagen kan også, bogstaveligt talt, hævde at blive testet på modeller og ikke dyr, da Martin, som modelbureau-ejer, har fået testet alle produkterne på hans piger. Modeller med stor international succes som bl.a. Mathilde Brandi, Line Brems og Line Kjærgaard har lagt krop og ansigt til produkterne og meldt tilbage efter lange arbejdsdage i 40 graders varme og flyveture over Atlanten. Se deres favoritter i galleriet nedenfor.

 

Læs også: Kosmetologen der nærmest har prøvet alt, ville aldrig bruge dette produkt.

 

Martin Lyne selv er naturligvis stolt af alle produkterne, for ellers havde de ikke set dagens lys, men han råder mig til, når nu jeg skal i gang med at teste woods_ copenhagen, at de tre produkter, jeg først skal prøve, er ’Deep Cleansing Scrub’, ’Intense Peel Mask’ og ’Intense Hyaluronic Mask’.

 

Det er egentlig meget simple, men effektive produkter, der tilbyder en synlig forbedring af din huds tekstur, tone og vitalitet. Brug dem en gang om ugen, og ring og tak mig, når du ser det flotte resultat”, griner han.