Skønhed

Se listen: Disse 10 beautyprodukter gik viralt i 2023

- 18/12/2023

Fra en særlig læbemaske til mascaraen, der fik internettet til at bryde sammen. Vi kaster her et blik på de beautyprodukter, alle talte om i år.

Denne artikel indeholder sponsorerede links.

Der er i høj grad gået inflation i beautytrends, der efterhånden får lige så meget taletid som moden.

Eller skal vi sige skærmtid. For efter TikToks indtog på den sociale mediescene er andres beautyrutiner i høj grad rykket helt ind på vores badeværelse, hvor de gang på gang bliver delt under hashtagget #getreadywithme.

I skrivende stund har det – hold nu fast – 26,2 milliarder visninger, og under det kan man se alt fra relativt ukendte TikTok-brugeres private hudpleje- og makeuprutiner, mens også verdensstjerner som Sophia Richie-Grainge og Hailey Bieber har bygget et solidt brand op ved troligt at lukke os med ind i deres morgenrutiner.

Og her er nogle helt særlige produkter gået igen, hvad enten det gjaldt fyldige læber eller bambiøjne. Og alt sammen noget, der hurtigt har oversvømmet feeds på alt fra TikTok til Instagram.

Vi har samlet beautyprodukterne, som alle talte om i 2023.

Maybelline ‘Lash Sensational Sky High Mascara’

1
Foto: PR

Mascara, Maybelline, 108 kr.

Maybelline tog kreativ markedsføring til et nyt niveau, da de beklædte fronten af Londons undergrundstog aka. ‘The Tube’ med falske øjenvipper. Reklamen var til fordel for mærkets nye ‘Skyhigh mascara’ og gik hurtigt viralt. Ikke mindst på grund af produktet bag, der i den grad lever op til sit løfte om voluminøse vipper, der (næsten) når op til skyerne.

Rhode ‘Peptide Lip Treatment’ og ‘Glazing Milk’

Foto: PR

Den ukronede dronning af TikTok beauty, Hailey Bieber, har selvfølgelig også plads på listen med sit eget brand Rhode, hvis lip gloss med peptider lover læber med mere naturlig fylde. Skarpt efterfulgt er Rhodes ‘Glazing milk’, en let mælkelignende formular, der bruges som primer for en indbydende ‘dewy’-skin. Rhodes sender endnu ikke deres produkter til Danmark, men givet den virale hype spår vi, at det snart lander på de virtuelle hylder i Danmark også.

Kure Bazaar ‘Bubble Vee’

2
Foto: PR

Neglelak, Kure Bazaar, 135 kr. hos I Love Beauty

Den trendy neglesalon i Paris Kure Bazaar blev i år foreviget med den ultrahypede neglelak Bubble Vvee. Skabt af en af neglesalonens museer, Virginie Dhello, giver den transparente rosa lak en glossy finish, der er både indbydende og subtil.

Laneige ‘Lip Sleeping Mask (Berry)’

3
Foto: PR

Læbemaske, Laneige, 209 kr.

Fra at være markedsført som en læbemaske til natten er det hypede læbeprodukt fra Laneige hurtigt gået viralt som et genialt hack til velfugtede læber døgnet rundt. Den særlige formular med antioxidanter og C-vitamin både fugter og giver fyldige læber.

Cosx ‘Advanced Snail 96 Mucin Power Essence’

4
Foto: PR

Essens, Cosxr, 220 kr.

Snegleslim og hudpleje er måske ikke to oplagte partnere. Men ingrediensen er lige nu det hotteste inden for beauty, og denne essens lover at både fugte, udbedre og udglatte hudskader blandt andet fra acneudbrud.

Mac ‘Ruffian Gold’ læbestift

Foto: PR

Læbestift, Mac, 200 kr.

Læbestiften fra Mac lever op til sit navn ved at give festlige læber med et glimtende guldskær, der er perfekt til nytårsaften. Læbestiften blev i år så hypet på TikTok, at den blev revet væk fra hylderne. I skrivende stund er den stadig totalt udsolgt, så vi må væbne os med tålmodighed.

Paula’s Choice ‘Skin Perfecting 2 % BHA Liquid Exfoliant’

5
Foto: PR

Liquid Exfoliator, Paula's Choice, 317 kr.

Har du snuden i beautysporet, er du med garanti stødt på dette produkt på diverse medier. Produktet fungerer som en slags toner, der ved hjælp salicylsyre nænsomt eksfolierer og ensarter huden. Ifølge ELLEs skønhedsredaktør kan produktet også bruges på tørre hæle. What’s not to like?

Rare Beauty ‘Liquid Blush’

6
Foto: PR

Liquid Blush, Rare Beauty, 240 kr.

Selena Gomez’ skønhedsbrand Rare Beauty har i år fået sig noget af et moment særligt med produktet ‘Liquid Blush’. Som navnet antyder, er blushen i flydende form og dermed genial til at blende ind i huden og få den naturlige, underspillede farve på kindbenene.

CeraVe ‘Moisturising Lotion’

7
Foto: PR

Bodyloton, CeraVe, 135 kr.

Den lette, fugtgivende lotion fra apotekermærket CeraVe er blevet en sand internetdarling til at redde tør hud. Og mærket er generelt blevet fremhævet for sit stærke repertoire af dermatologisk testet og parfumefri produkter til budgetvenlige priser.

K18 ‘Molecular Repair mask’

8
Foto: PR

Hårmaske, K18, 600 kr.

Fremhævet for sin unikke evne til at styrke og forbedre elasticiteten i håret, er hårmasken fra K18 blevet ultrahypet. Ingredienslisten med bioaktive peptider lover at reparere skaber fra blandt andet hårfarve og varmeredskaber.

Lyt til ELLEs podcast ‘Klædt På’, som er din månedlige podcast om tendenser, strømninger og insiderviden fra modens verden med Mads Emil Grove Møller som vært.

Læs ogå

Fra latte makeup til ‘The Bob’: De 4 største beautytrends fra 2023