Jared Leto er det nye ansigt for Guccis nye #GuiltyNotGuilty-kampagne for Gucci Guilty-parfumen til både mænd og kvinder. Vi mødte den 44-årige skuespiller i Los Angeles til en snak om Gucci-feberen, duften af en sexet kvinde og hvorfor han elsker at besøge Danmark...
Hvis der er et brand, der har været på alle fashionistaers læber de sidste mange måneder, er det Gucci. Ja, man har nærmest talt om modehuset og brandet Gucci under termen “Gucci-feberen”.
Derfor tøvede vi heller ikke et sekund, da vi fik muligheden for at interviewe brandets nye frontfigur for modehusets nye parfumekampagne, Jared Leto i hans private hjem i Los Angeles.
Bag Gucci-revolutionen befinder sig en ny vision, som modehusets nye kreative direktør, Alessandro Michele, står bag. En vision, der i følge modehuset selv, bygger på at hylde individualiteten og fascinationen ved det udefinerede, herunder det at sætte en frigjort seksualitet på dagsordenen.
Den generation, der inspirerer Alessandro Michele er karakteriseret af en anarkistisk indstilling, som ikke tror på konformitet og som ikke lader sig diktere af de almindelige sociale grænser eller kønsbestemte regler. De elsker med andre ord at eksperimentere og nyder, at de kan føle sig fuldstændig frie – og lige præcis det mindset har været udgangspunktet for den nye Gucci-kampagne for to af Guccis mest succesfulde signaturdufte; ‘Gucci Guilty’ til både kvinder og mænd.
Læs også: Sæt dit personlige præg på dine Gucci-favoritter
For med kampagnens statement #GuiltyNotGuilty lægger kampagnen og filmen i følge Allessandro Michele netop op til at frigøre sig fra regler og forventninger til seksualiteten:
“Jeg vil bare gerne have mennesker til at føle sig frie. Hvis du går på gaden i en hvilken som helst by eller storby i verden, indser du, at ikke kun ungdommen, men mennesker i alle aldre er karakteriseret af en form for pragtfuldt anarki”, lyder det fra Alessandro Michele.
I front for den nye #GucciNotGuilty kampagne er den 44-årige Jared Leto, som sammen med to topmodeller opbygger en sensuel intrige i kampagnefilmen.
Da vi mødte den aktuelle skuespiller i hans hjem i Los Angeles blev det til en snak om netop Gucci-feberen, forholdet til Alessando, duften af en sexet kvinde og hvad han elsker mest ved Danmark…
Hvorfor har du sagt ja til at være en del af Gucci Guilty kampagnen?
“Jeg har set hvad Alessandro har gjort for Gucci, og jeg synes det er så fantastisk. Og da vi mødte hinanden blev vi hurtigt venner. Jeg synes det har været en virkelig sjov og spændende ting at lave, og så var det i selskab med nogle virkelig seje mennesker”
… Og hvordan har det været at arbejde sammen med Alessandro Michele?
“Det har været fantastisk! Det har virkelig været eksplosivt og fyldt med glæde – det er som om, der er en form for hyldest, og det elsker jeg. Og så er jeg vild med, at der er mange referencer til blomster og dyr i hans arbejde”.
Du er med i en kampagne for en parfume for både mænd og kvinder. Hvordan dufter den perfekte kvinde i følge dig?
For mig er duften af en sexet kvinde lig med duften af intelligens. Kvinder, der har en god personlighed, et godt hjerte og er eftertænksomme, ser jeg som sexede. Det elsker jeg!
Hvis jeg siger ‘Danmark’, hvad kommer ud så til at tænke på?
Så tænker jeg på København, hvor jeg har brugt en del tid. Jeg har engang spillet en koncert i Tivoli med mit band (30 Seconds to Mars red.), og det var virkelig et magisk sted. Derudover kommer jeg til at tænke på lækker mad, flot design og arkitektur og gode filmproducenter. Fx filmen “Land of mine” (Under Sandet, red.), som jeg virkelig blev betaget af, da jeg så den.
I ELLEs december-nummer, der er på gaden den 27. oktober, kan du læse endnu mere fra vores interview med Gucci-aktuelle Jared Leto, hvor han blandt andet afslører, hvornår han sidst følte sig “skyldig” i relation til kampagnens #GuiltyNotGuilty statement.
Indtil da kan du nyde Jared Leto i kampagnefilmen for Gucci Guilty sammen med topmodellerne Julia Hafstrom og Vera Van Erp.
… Enjoy!