Skønhed

MAC zoomer ind på kvinder med LADY GAGA OG CYNDI LAUPER

- 10/02/2010

Keep your love life safe, seductive, and satisfying

“A lipstick that has the power to change the world”. Det lyder som den pureste magi og alt for godt til at være sandt. Ikke desto mindre er det visionen for MACs nyeste VIVA GLAM kampagne, der med de verdensberømte kvinder Lady Gaga og Cyndi Lauper samt lanceringen af to lækre læbestifter, ubeskåret støtter MAC AIDS Fund.

Med frygtindgydende fakta, der melder om mørke tal for udviklingen af HIV smitte blandt kvinder, går MAC benhårdt ind i kampen mod den dødbringende sygdom, og lanceringen af to læbestifter i feminine og sexede varme farver er det håndgribelige billede og det ydre symbol, der bærer MACs budskab om at sætte fokus på læber, seksualitet og femininitet, og dermed opfordre kvinder til at passe på sig selv og åbne munden for at skabe bevidsthed om de sjældent omdiskuterede udfordringer, som kvinder står ansigt til ansigt med i kampen mod HIV/AIDS.

Fra Elton John til Dita Von Teese og Hello Kitty er MAC ikke kendt for at slå sig til tåls med mindre end de allerstørste navne, og kompromiser er der heller ikke tale om, når kosmetikimperiet har valgt et stærkt kvindeteam til den nye VIVA GLAM kampagne, hvor ikonerne Lady Gaga og Cyndi Lauper poserer for fotograf Ellen von Unwerth.
De to fantastisk glamourøse musikere og ikoner ligger hjerte og sjæl i VIVA GLAM kampagnen til større for MAC AIDS fondet, og deres femininitet, sensualitet samt deres evne til at råbe op, sætte en dagsorden og gøre en forskel, gør dem til personificeringen af projektets budskab og identitet.

Du kan få smukke læber som Gaga og Lauper og samtidig støtte kampen mod AIDS fra den 15. marts 2010, når læbestifterne kommer i butikkerne til 145 kr.