Skønhed

Her er 2024’s mest populære virale TikTok-skønhedsprodukt

- 21/10/2024

... I hvert fald ifølge vores TikTok-algoritme.

Opskrifter, makeup tutorials, datingråd, konspirationsteorier og sundhedstips.

Mens der findes tusindvis af råd og guides på TikTok til disse ting, skaber algoritmen også konstant nye skønhedstrends. Og det lader til, at det er skønhedsalgoritmen, vi er underlagt, når vi tuner ind på mediet.

Hvad end det er nye skønhedsmærker, nicheprodukter eller genopståede kultkøb, som vi, efter at have overværet et væld af anmeldelsesvideo, ender med at hoppe med på – er der altså ingen tvivl om, at mediet er genial til at få ny inspiration eller til at finde ud af, om den dyre parfume, hårproduktet eller læbeolie faktisk er din nysgerrighed værd.

Senest er der tre produkter, som TikToks algoritme gentagende gange har ledt vores nysgerrighed til, og vi er da heller ikke langt fra at spring ud i dem alle.

1

Cooling Water Jelly Tint fra Milk Makeup

Disse tints ser både ud som og føles som rigtig gelé og efterlader en let farve på læber og kinder. Mærket har for nylig udvidet deres farveudvalg fra fire til seks nuancer, så der er masser at vælge imellem.

Cooling Water Jelly Tint, Milk Makeup, 229 kr.

 

2

Banana Bright+ Instant Glow Moisturizer fra Ole Henriksen

Ole Henriksen Banana Bright øjencreme blev utrolig populær på TikTok takket være dens øjeblikkelige oplysnende effekt under øjnene, og fugtighedscremen har fået samme gode modtagelse på appen. Denne creme kombinerer antioxidanterne vitamin C og niacinamid med polyglutaminsyre og oplysnende "banan" pigmenter, der giver glød og udjævner din hudtone, mens produktets ingredienser begynder at virke.

Truth Banana Bright + Instant Glow Moisturizer, Ole Henriksen, 350 kr.

 

3

CE Ferulic Serum fra SkinCeuticals

Prisen kan være lidt overvældende, men SkinCeuticals CE Ferulic Serum er et af de få skønhedsprodukter, vi utrolig gerne vil prøve af. Med en patenteret blanding af vitamin C, ascorbinsyre og vitamin E er vi sikre på, at det må give strålende resultater.

CE Ferulic Serum, SkinCeuticals, 1.300 kr.

 

4

Easy Bake Loose Powder fra Huda Beauty

Tilbage i midten af 2000'erne var "baking" en skønhedstrend, som YouTube-influencers brugte til at sætte store mængder concealer under øjnene i virale videoer. Selvom Kim Kardashian i hendes 'Kris Humphries-æra' ikke længere er looket, der er mest populært, er setting-powders med subtil glød og dækkeevne stadig nyttige at have ved hånden. TikTok-brugere elsker de farvekorrigerende versioner af Huda Beauty Easy Bake-pudderen, og særligt udgaverne Peach Pie, pink Cherry Blossom Cake og Blondie er blevet populære på mediet.

Easy Bake Loose Powder, Huda Beauty, 359 kr.

Denne artikel blev først udgivet på ELLE.au.

Læs ogå

Frisøren: 3 fejl, du sikkert begår, hvis du har krøllet hår