I ELLE Maj-magasinet, som du stadig kan nå at tilføje til magasin-samlingen, hvis du er hurtig, kan du læse et spændende interview med den ambitiøse, amerikanske modeskaber, Alexander Wang, der netop har kunne fejre sit 10-års-jubilæum i branchen. Alexander Wangs helt store forbillede er Ralph Lauren, og han drømmer om at gøre sit eget brand lige så stort og genkendeligt en skønne dag...
”Fokus for mig er nu på klarhed, beslutningstagen og at uddelegere. Mit firma er 10 år gammelt. Vi er et fedt sted; nu handler det om struktur og vækst,” siger den amerikanske modeskaber, Alexander Wang, der netop har kunne fejre sit 10-års-jubilæum som offensiv spiller i den fagre modeverden.
ELLEs redaktør, Malou Wedel Bruun har mødt Alexander Wang til et interview om hans mål, drømme og fremtidsplaner for sit brand.
”Mit mål, da jeg startede, var, at jeg gerne ville lave tøj, som ikke er defineret af priskategorier. Tøj, som har design-integritet, men som også er imødekomende og tilgængeligt. Problemet med tilgængelighed er, at designet nogle gange lider under det og bliver udvandet og uspecifikt, så du er nødt til at fastholde din egen stemme og dit eget syndspunkt og aldrig gå på kompromis.”
Den nu 32-årige prisbelønnede designer, der har slået sig fast ned i New York, har høje ambitioner for brandets fremtid, som, ifølge ham selv, forhåbentlig byder på masser af forandring og vækst.
”Min stil og mit design har udviklet sig siden, selvfølgelig. Jeg tænker, det er naturligt for en designer at udvikle sig, og mode i sig selv handler også om nyhed og forandring.”
Læs også: Design din egen Alexander Wang jakke
Der er ingen tvivl om, at Alexander Wang har store drømme og planer for fremtiden, og han ligger ikke skjul på, at han sigter langt. Han planlægger gerne strategier for sin virksomhed langt fremad, og selvom hans mål ikke er indenfor en rækkevidde på 5-10 år, stræber han stadig efter at nå dem en skønne dag.
”Jeg er ikke sikker på, jeg vil kunne nå det på 10 år, men når jeg tænker langsigtet: Jeg vil gerne bygge brandet op til at være et ægte livsstilsbrand. Jeg har altid beundret Ralph Lauren. Han tilbyder en bred vifte af produkter i alle mulige prisklasser, fra tilgængelig til meget high-end, fra tøj til bolig til skønhed. Ligegyldigt hvad han gør, på hvilket som helst niveau, er det umiddelbart genkendeligt som Ralph Lauren,” fortæller han om sin fascination af Ralph Lauren i interviewet med ELLE.
Dog er det vigtigt for den ambitiøse designer, at tingene bliver gjort på hans egen måde: ”Jeg vil gerne finde min egen måde at opbygge mit brand med min sensibilitet, så det tilbyder en lignende oplevelse og et lignende udbud til minde kunder.”
Psst… Er du nysgerrig på at læse mere om det ambitiøse streetstyle-geni? Måske noget om hans særlige forhold til New York, hans inspirationskilder og meget andet? Så kan du læse hele interviewet på side 100-102 i ELLE Maj-nummeret, men du skal være hurtig, for ELLE Maj bliver erstattet med det nye ELLE-magasin, nemlig ELLE Juni på torsdag den 28. april 2016.