Home / Mode / Trends / Hold øje med disse 6 cool designsamarbejder
Manrepeller, The Blonde Salad og Gigi Hadid. Alle tre har de dét tilfælles, at de takket være deres cool-faktor har indgået samarbejder med brands som Ganni og det amerikanske skomærke Stuart Weitzman. For tiden blomstrer der rigtig mange samarbejder op. Vi tager pulsen på tendensen, og giver dig det fulde overblik over dem alle.
Lige nu ser vi et boom i samarbejder mellem brands og hotte navne i modebranchen som f.eks. humoristiske Leandra Medine aka. ”Manrepeller”, der har teamet op med luksus webshoppen Net-A-Porter, og Chiara Ferragani kendt som ”The Blonde Salad”, som har designet en mini-kollektion for Ganni.
Topmodellen Gigi Hadid har også teamet op med amerikanske Stuart Weitzman, som specialiserer sig i sko og i designet har taget udgangspunkt i Gigis atletiske fortid.
Her på ELLE er vi vilde med co-labs, fordi et godt samarbejde kan bringe nye sider frem i et mærke og være med til at minde os om dets cool-faktor. Her er Storm-butikken i indre København et rigtig godt eksempel – da Justin Bieber tidligere i oktober indtog Parken, havde Storm ryddet butikshylderne, for at gøre plads til alt hvad hjertet kan begære af Bieber-merchandise.
Et godt samarbejde er også et, der får brandet til at skille sig ud i forbrugernes øjne, og så kan et godt samarbejde også få forbrugerne til at genopdage et brand.
Og modebrandsene er ikke bange for at indgå samarbejder med både kendte modeller, bloggere og skuespillere. F.eks. har Sarah Jessica Parker teamet op med den eksklusive smykkeproducent Kat Florence og skabt en smykkekollektion af diamanter, der ligger i et prisleje, som tager højde for de kostbare materialer og forbrugernes pengepung.
”Tommy pigen” Gigi Hadids co-lab med Tommy Hilfiger er også et godt eksempel på et samarbejde, der får os til at sammenkæde Tommy Hilfiger med amerikansk coolness, og nu bygger duoen videre på successen og lancerer til foråret endnu et samarbejde.
I galleriet herunder giver vi dig en samlet oversigt over alle de cool samarbejder, som cool modebrands har gang i lige nu:
Foto: @ganni
The Blonde Salad x GanniGanni har virkelig fingeren på pulsen, og mange internationale modedarlings har fået øjnene op for Gannis cool, skandinaviske æstetik. En af dem er super-bloggeren Chiara Ferragni, der står bag TheBlondeSalad.com. Chiara har designet tre fine styles, som er gode, når vinteren melder sig. Vi er navnlig vilde med den lyseblå strik, som Chiara er iført på billedet herover.
Foto: @katflorence
Flawless Diamonds CollectionI samarbejde med smykkedesigneren Kat Florence har Sarah Jessica Parker designet en kollektion af diamantsmykker, der lanceres d. 5. november. Og vil du være en af de heldige, som får fingre i de eksklusive smykker, skal du være hurtig. Hver ”flawless” smykke laves nemlig kun i 10 til 15 eksemplarer, og priser starter på 13.000 kroner - hvilket er gode priser, tager man kostbarheden af de fine smykker i betragtning.
Foto: @manrepeller & PR
MR by Man Repeller Cool og humoristisk – kvinden bag manrepeller.com Leandra Medine har en unik og farverig stil, og det afspejles også i hendes designsamarbejde med eksklusive Net-A-Porter, der blev lanceret i går d. 27. oktober. Samarbejdet har resulteret i 10 forskellige skostyles, som er navngivet i Leandra Medines ånd. F.eks.:” I’m Here to Party Boot” og ”LOL If You Think I’m Walking Sandal”.
Leandra Medine elsker selv sko, og i forbindelse med samarbejdet udtaler hun: ”Sko er for mange kvinder en nem måde at komme i godt humør på – man kan bare kigge ned på sine fødder.”
Foto: @zalando
Marni x Dr. Martins på Zalando.dkPå Zalando.dk kan du lige nu få fat i et über cool samarbejde mellem Marni og skoproducenten Dr. Martins, som er kendt for sine sorte læderstøvler i ikonisk og tidsløst design. Marni er elsket for sin eksperimenterende og legende tilgang til design og de flotte sko, der er kommet ud af samarbejdet, puster da også liv i klassisk skodesign.
Foto: @stuartweitzman
The Gigi BootDet amerikanske skomærke Stuart Weitman er kendt for sine langskaftede støvler, men nu har brandet lanceret et samarbejde med hotte Gigi Hadid, der får vores tanker hen på noget andet end de lange støvler.Med kampagnenavnet ”Do It Right” har Stuart Weitman i samarbejde med Gigi Hadid nemlig designet ”The Gigi Boot” en højhælet sag, som tager udgangspunkt i Gigis fortid som atlet. Kampagnefilmen er da også skudt i en boksering, hvor Gigi Hadid demonstrerer sit sportslige potentiale, og salget fra limited-edition kollektionen går til at bygge skoler i Ghana, Guatemala og Laos.
Foto: PR
Tommy x Gigi
Det startede med den eksklusive capsule collection ”Tommy x Gigi” ved AW16, og til foråret er Tommy Hilfiger og Gigi Hadid igen klar med et co-lab. Initiativet følges til dørs af “❤ to be Part”, der i alt sin enkelthed handler om, at invitere fans af Gigi Hadid og Tommy Hilfiger med ind i designprocessen. Frem til d. 31. oktober kan du på tommy.com stemme på din favorit af i alt 14 styles, og det vindende style vil blive sat i produktion og vist på catwalken, når Tommy Hilfiger næste gang holder show i februar 2017.
Vil du bestemme, hvordan den næste Tommy Hilfiger x Gigi Hadid kollektion skal se ud? Så klik på linket:"Se Mere Her".