Moden går i ring, det ved vi, og nu er det altså blevet tid til at finde en gammel kending frem fra skabet, idet denne særlige designertaske fra din fortid gør comeback.
Det er hverken første eller sidste gang i modehistorien, at et særligt item eller en hel stilart, der ellers har været gemt væk i en årrække, pludselig bliver interessant igen.
Under AW24-modeugen i Paris dette forår så vi f.eks. et glædeligt gensyn med boho-trenden, som lige nu føres an af Chloé (med den nye kreative direktør Chemena Kamali ved roret) og selvfølgelig boho-brandet nr. 1: Isabel Marant.
Men frynser og western-referencer er ikke de eneste, der gør comeback disse dage.
Der er nemlig også en særlig designertaske, du måske svang over skulderen for 10-15 år siden, der står til et comeback.
Det franske modehus Balenciaga, der blev grundlagt i 1919 af den spanske designer Cristóbal Balenciaga, er nemlig netop nu aktuel med en ny kampagne, der sætter fokus på den ikonske ‘City bag’ og sportes af ingen ringere end topmodellen Kate Moss og danske Mona Tougaard.
Tasken, der var særdeles populær i begyndelsen og midten af 10’erne findes i flæng på re-sale-markedet hos f.eks. The Vintage Bar eller Vestiaire Collective, men du kan også shoppe den hos brandet selv fra ca. 15.000 kroner.