Trends

Brandet Kyoko er lig med heste og luksus

- 11/01/2014

Heste og luksus er omdrejningspunkt i det parisiske modehus Lavalliére, der er skabt af Kyoko Shimada Yamaji – en designer, som også er springrytter, og som har fået tilhængere blandt nogle af byens hippeste kvinder ved at holde sig til det, hun elsker: mode og heste.

Det er endnu de færreste, som kender det lille luksusbrand Lavalliére. Det er inspireret af ryttere og skabt med de allerfineste materialer, for den 36-årige designer hænger ridning og mode nemlig uløseligt sammen.

“Min ridelærer var altid meget elegant. Han sagde, at jeg ikke måtte ride, hvis jeg ikke var så elegant,” fortæller Kyoko Shimada Yamaji, som har redet, siden hun var to år gammel.

Se galleriet med 12 lækre luksus-sneakers her

Den 36-årige designer er datter af den ikoniske modeskaber Junko Shimada, som slog igennem under den japanske bølge i 1980’erne sammen med Yohji Yamamoto, Issey Miyake og Rei Kawakubo.

Mens Kyoko er ved at overtage moderens modehus, har hun også skabt opsigt med Lavalliére, der sælger luksusprodukter til både rytter og hest.

Læs hvordan du shopper luksus online til mænd her

Navnet er inspireret af det franske navn for rytter, cavaliére. Siden huset blev lanceret for tre sæsoner siden, har det været en lille sensation.

Springryttere som den amerikanske model MacKenzie Drazan, rider i tøjet, ligesom parisere, som aldrig før har siddet på en hest.

Ud over tilbehør til hesten har Kyoko designet en klassisk linje med figursyede jakker, skjorter, støvler og bælter og i den seneste kollektion også jodhpurs i silketryk, blondetoppe med små delikate hestesko og strik med indvævet mink.

“Jeg har altid været fascineret af kvinderne fra 1700-tallet, som iførte sig deres bedste tøj for at tage ud at ride. De besad en excentricitet, som var utrolig. I dag er folk så konventionelle – selv trendsætterne, som har regler for, hvordan man er hip,” fortæller Kyoko, da ELLE.dk møder hende i Paris i hendes eklektiske, lille showroom ved Concordepladsen.

Læs mere om brandet Kyoko i månedens udgave af ELLE, der er i butikkerne lige nu.