Bea Fagerholt og Liv Winther fødte samme dag og fik et spirende venskab under deres barsel, som i 2018 kulminerede i To The Moon, Honey: Et univers for gravide og mødre, der deler deres erfaringer og sårbare oplevelser med moderskabet via bl.a. podcast og artikler. I 2021 tog de det næste skridt og lancerede hudplejebrandet Honey, der skaber rene og økologiske hudplejeprodukter samt opfordrer til en stille stund.
Blå bog
Liv Winther, medstifter og medejer af To The Moon, Honey, 48 år. Uddannet makeupartist og frisør og har arbejdet som skønhedsredaktør på Costume og Cover. Mor til Eddie på 7 og Liam på 17 samt bonusdatteren Luka på 15. Bor på Frederiksberg med sin mand Sven.
Bea Fagerholt, medstifter og medejer af To The Moon, Honey, 37 år. Har en bachelor fra CBS i Interkulturel markedsføring (IMK). Tidligere skønhedsredaktør på Eurowoman. Bor på Østerbro med sin kæreste, Taus, og parrets tre børn, Frank på 7, Woody på 5 og Grace på 1.
Bea Fagerholt: Når man bliver gravid, vender man måske for første gang i sit liv sine hudplejeprodukter om og læser på indholdsfortegnelsen bag på produktet. Det kunne vi i hver fald mærke, da vi startede To The Moon, Honey – vi blev bombarderet med spørgsmål fra vores community, der søgte vores råd om, hvilke produkter, de måtte bruge under deres graviditet. Det talte til en drøm, vi nok begge to havde i maven, om at skabe vores eget skincare brand.
Liv Winther: En hud i hormonel forandring har brug for ingredienser, der beroliger og understøtter hudens mikrobiom. Om det så er i teenageårene, under graviditet og amning eller i perimenopause (den tidlige overgangsalder, red.), hvor kollagendannelsen er central. Sammen med vores laboratorie og med vores egen viden byggede vi Honey på veldokumenterede og hudvenlige ingredienser som niacinamide (B3-vitamin), hyaluronsyre, ectoin, squalane og nye versioner af A-vitamin. Vi ville udvikle produkter, der var parfumefri og uden ingredienser, der er på Europa-Kommissionen liste over stoffer, som er under mistanke for at være hormonforstyrrende. Samtidig ville vi skabe et så rent og økologisk produkt som muligt. Uden silikone og mineralske olier, da de kan virke tilstoppende på huden. Vi satte barren højt, og selvom det har kostet blod, sved og tårer, er vi endt med nogle produkter, der sætter nye standarder.
“Vi lagde ud med ét produkt, vores ‘Body Oil’, og så fulgte vi op med et så nichet produkt som et serum. De fleste brands lancerer en hel serie af produkter samtidig. Vi gjorde det i en skør rækkefølge, men det går godt i spænd med, hvem vi er, og måden vi grundlagde To The Moon, Honey på”
Bea Fagerholt: Honey blev vores invitation til kvinder om at gøre noget godt for sig selv. Vi havde det her store community af kvinder, der giver alt, hvad de har til deres babyer og familie. Ofte sætter de sig selv i sidste række. Vores ‘Body Oil’ blev vores første produkt. Den blev en hel lavpraktisk måde at huske sig selv på. Mange af kvinderne er i en fase af livet, hvor de har brug for at gøre noget godt for deres krop: De gennemgår en hormonel og mental forandring. Det lyder måske lidt flot at sige, men vi tror på, at Honey kan minde kvinderne om, at de nogle gange skal låse døren til badeværelset og tage en stund for sig selv. Det trækker tråde til den viden, vi har fra alle de kvinder, vi gennem tiden har talt med – mange fortæller om følelsen af at udlåne deres krop, ikke kun til graviditeten, men også i de første par år med små børn.
Vi lancerede vores produkter på en anderledes måde, end man traditionelt ville gøre i beauty-branchen. Vi lagde ud med ét produkt, vores ‘Body Oil’, og så fulgte vi op med et så nichet produkt som et serum. De fleste brands lancerer en hel serie af produkter samtidig. Vi gjorde det i en skør rækkefølge, men det går godt i spænd med, hvem vi er, og måden vi grundlagde To The Moon, Honey på. ‘Hydra Serum’ blev hurtigt en bestseller, og den har vundet tre beauty-priser. Vi har altid haft en tro på, at hvis vi gør det på vores egen måde, så skal det nok lykkes.
Liv Winther: Der har været mange udfordringer med produktionen. Vi har grædt! Vi brugte utrolig meget tid på at udvikle vores glasemballage og farveunivers, fordi vi gerne ville lave noget, der så anderledes ud, og samtidig kunne certificeres. Da den første levering kom, var der fejl på flaskerne, og så måtte vi sende dem retur og vente endnu længere. Når det kommer til indholdet, har vi været i udviklingsprocesser hvor vi har sendt et produkt frem og tilbage op til 12-13 gange. Så var den for fedtet, for klistret eller for let. Vi er megaglade for vores certificeringer, men undervejs har vi ønsket dem hen, hvor pebret gror, fordi der er så strenge krav til alt fra emballage, ingredienser og lagerføring. Men når man sidder med produktet i hænderne, er det det hele værd.
“Vi plejer at sige, at vi trækker vejret sammen med vores community, så godt føler vi, at vi kender dem”
Bea Fagerholt: Vi har gjort det, mange brands drømmer om – vi har skabt et community. Derefter har vi koblet produkter på, hvilket er lidt den omvendte rækkefølge af normen. Vi plejer at sige, at vi trækker vejret sammen med vores community, så godt føler vi, at vi kender dem. Men vi var stadig spændte på, om de forstod, hvorfor vi lancerede Honey. Broen fra To The Moon, Honey var heldigvis helt tydelig for dem. Måske især vores baggrund som skønhedsredaktører (Bea Fagerholt er tidligere skønhedsredaktør på Eurowoman, mens Liv Winther har siddet i samme rolle hos Costume og Cover, red.) taget i betragtning.
Liv Winther: Honey vil altid stå på skuldrene af To the Moon, Honey, også i takt med, at brandet vækster til udlandet. Vores udgangspunkt er altid en vigtig del af historiefortællingen. Det er den, vi kan fange folks opmærksomhed med, men vi kan også mærke, at Honey taler ind i en vigtig tendens med fokus på parfumefriprodukter, effektive ingredienser og en økologisk profil.
Bea: 2025 bliver det største år for Honey hidtil. I 2024 fordoblede vi vores omsætning på Honey, vi har flere lanceringer, og vi åbner nye døre i udlandet. Vi kommer til at være ret synlige i år, og det har medført et gearskifte i vores virksomhed, hvor vi efter at have udgivet over 700 podcastepisoder skruer en anelse ned for frekvensen, men stadig udkommer med relevant indhold til vores community. Det er netop kombinationen af at skabe meningsfuldt indhold og udvikle fantastiske skønhedsprodukter, der driver os.
