Tommy Hilfiger har siden 1985 udviklet sig fra at definere herremoden verden over med sit sporty workwear til at indgå samarbejder med de hotteste kendisser og skabe innovative modeshows med en stjernespækket catwalk. Læs mere om Tommy Hilfigers historie og udvikling her...
Tommy Hilfiger-brandet blev skabt i 1985, og med 32 år på bagen har modehuset altså været på folks læber (og kroppe) i mange år. Hvad der startede som et sporty “all-american” brand, har med tiden udviklet sig til meget mere end det. Modehuset har netop præsenteret sin Spring 2017-kollektion i Los Angeles med en stjernespækket catwalk.
Læs også: Livestream: Tommy Hilfiger #TommyxGigi direkte fra showet i L.A
Tommy Hilfigers første kollektion bestod udelukkende af preppy workwear til mænd såsom polo t-shirts og chinos, som passede perfekt til casual fridays, der blev indført i 1980’erne. Og modehuset har i den grad været med til at definere herremoden verden over igennem både 80’erne og 90’erne. Først i 1996 begyndte modehuset at skabe tøj til kvinder, men fælles for tøjet til begge køn var den gennemgående farvepalette. Rød, hvid og blå har nemlig altid været Tommy Hilfigers signaturfarver, som præger alle kollektioner.
Det har fra start været missionen at skabe tøj til den almene mand med en stilsikker og klassisk stil, men med tiden har brandet udviklet sig og fået flere og flere kendisser i tøjet. Kendte som Leonardo DiCaprio, David Bowie og Mick Jagger er i mange år blevet set i modehusets tøj.
Se også: Gigi Hadid lancerer capsule collection for Tommy Hilfiger
Brandet har gennem tiden samarbejdet med en imponerende lang række skuespillerinder, topmodeller og sangerinder – blandt andet Beyoncé, Kate Hudson, Naomi Campbell, Naomi Watts og Alexa Chung har haft æren af at være ‘Tommy Girl’. Og i 2015 annoncerede Tommy Hilfiger, at topmodel og it-girl Gigi Hadid er ny ambassadør for mærket. Som en del af samarbejdet, skabte Gigi Hadid sammen med den amerikanske designer Tommy Hilfiger sin første capsule-kollektion, som blev lanceret i efteråret 2016 og som både omfattede sportstøj, fodtøj og tilbehør som ure og solbriller til kvinder.
Læs også: Ugens ELLEment: Forårsfine loafers
Samarbejdet sluttede heldigvis ikke i 2016, for Tommy Hilfiger har i samarbejde med Gigi Hadid netop præsenteret den nye Spring 2017-kollektion i hotte omgivelser fra Venice Beach i Los Angeles med topmodeller som Devon Windsor, Bella Hadid og selvfølgelig Gigi Hadid i front. Og kollektionen? Ja, den skuffede bestemt ikke!
Tommy Hilfiger udvider nemlig gang på gang grænserne for, hvad man kan digitalt i forbindelse med et show. I efteråret 2016 var brandet ét af de første til at introducere “see-now-buy-now”-tendensen, som gør det muligt at shoppe kollektionen direkte efter showet. Og ved showet i Los Angeles for et par dage siden, udvidede Tommy Hilfiger endnu en gang grænserne for den digitale innovation. Her var det nemlig muligt at shoppe kollektionen direkte ved at klikke på styles, som blev vist på catwalken under livestream.
Du kan gense Tommy Hilfigers cool og gennemførte #Tommyland Spring 2017 show fra Los Angeles og shoppe produkterne fra den nye kollektion direkte her.
Vi har samlet Tommy x Gigi-kollektionen i galleriet nedenfor…