Det hypede, danske brand, Muf10, som stifter og designer Reza Etamadi står bag, er blevet nødsaget til at lukke og slukke efter et trist regnskabsår. Læs med, når vi tager afsked med brandet, og ser tilbage på deres tid i modebranchen.
Det danske brand, Muf10, blev grundlagt i 2018 af designeren Reza Etamadi. Brandet har været et tiltrængt sammenclash mellem ghettoen og modebranchen, og har siden sin begyndelse været fast inventar under Copenhagen Fashion Week.
Det var særligt de oversized bomberjakker med teksten ”Familie før Para”, som trak overskrifter, og hurtigt gjorde Reza til en værdig spiller i den etablerede modebranche.
Læs også: DeMellier sætter fokus på Kvindernes Kampdag med en helt særlig non-profit kollektion
Muf10 har været et brand med store armbevægelser og Reza en designer med noget på hjerte.
Brandet vakte især stor opsigt med sit politiske show under den københavnske modeuge i august 2018, hvor Reza protesterede mod det netop nedsatte tildækningsforbud.
Stilheden fra brandet det seneste års tid har derfor også, med sine tidligere store armbevægelser taget i betragtning, vakt en undren. Stilheden kommer desværre af den simple, men sørgelige grund, at de er gået konkurs.
Læs også: Arket lancerer bæredygtig patchwork-kollektion
Det seneste år har båret præg af en global pandemi, som har ramt modebranchen (og alle andre erhverv) hårdt, og med et underskud på 850.450 kroner det seneste regnskabsår er Muf10 blevet nødsaget til at lukke og slukke.
Vi vil gerne takke Reza Etamadi for et skønt brand og for at have modet til at bruge moden til at sætte fokus på vigtige, politiske emner. Vi ønsker Reza alt held og lykke i fremtiden, og håber på, at dette ikke er et farvel, men blot et på gensyn.
Læs også: Sådan støtter 4 brands Kvindernes internationale kampdag
Psst … I galleriet herunder kan du få et tilbageblik fra Muf10 (og mange andres) AW19-shows.
Læs også: Shini Parks: “Se mine sko”