For første gang i 56 år har Barbie castet en lille charmerende dreng til deres 'Moschino Barbie!'-reklame, som får ros for at udfordre kønsstereotyper hos legetøjsproducenter.
Legetøjsproducenten Mattel får ros over hele verden for at udfordre kønsstereotyper med en banebrydende reklame lavet for at promovere barbiekollektionen mellem legetøjsfirmaet og det italienske modebrand, Moschino.
I reklamevideoen ses to piger og en dreng lege med de fashionable dukker, og især drengen er der fokus på. Han udbryder “Moschino is so fierce!” og holder en mini-telefon mod Barbies øre og siger “It’s for you Moschino-barbie!”
Moschino Barbie-kollektionen blev sat til salg den 9. november og meldte udsolgt efter en time.
Læs også: A Very Murray Christmas: Se traileren til den stjernespækkede julefilm her!
På ELLE-redaktionen stiller vi dog spørgsmålstegn ved, om dette er ligestilling anno 2015?
You be the judge…