Danske Designers Remix er lige 'popppet op' i den store multibrand-butik United Arrows i Japan og skal både til Tokyo, Kyoto og Kobe. Vi har talt med designeren bag Designers Remix, Charlotte Eskildsen, og deres nye satsning på det japanske marked...
Der er fart over feltet hos det danske succesbrand Designers Remix, og derfor har brandet netop åbnet en pop-up shop i multibrand-butikken United Aarows i Tokyo, Japan.
United Arrows har brands som Saint Laurent, For Restless Sleepers, Mansur Gavriel, No.21 og Valentino – og nu kan de så også byde danske Designers Remix indenfor.
Se også: Gigi Hadid er spottet i Designers Remix til Paris Fashion Week
Designers Remix’ pop-up shop starter med at poppe op i Tokyo, hvorefter turen går til Kyoto, og Kobe. Way to go Designers Remix!
Vi har fanget designeren bag Designers Remix, Charlotte Eskildsen til en lille snak om interessen for det japanske marked, de japanske kvinder og hvordan de adskiller sig fra brandets danske kunder.
Læs med her:
Hvorfor er valget faldet på Japan til jeres nye pop-up shop?
Jeg elsker naturligvis Japan, og jeg bliver altid ekstremt inspireret, når jeg besøger Tokyo. Moden, kulturen, hele måden som livet leves på er så anderledes fra, hvad vi kender i vesten. Men det var faktisk vores kunde United Arrows, som kontaktede os i sommeren sidste år og viste interesse for, at vi skulle lave denne aktivitet sammen. Med en voksende interesse på markedet, var det naturligt at smede, mens jernet er varmt og takke ja til dette spændende projekt.
Hvordan har de japanske kvinder taget imod den nye pop-up shop i Tokyo?
I takt med at vores SS16-kollektion drager referencer til Japan – deraf navnet ”Tokyo/Texas” har feedbacken været meget positiv. Japanerne er ikke det mest snaksaglige folkefærd, men United Arrows har meldt tilbage at responsen har været god, og vores kunder nu får et langt større indblik i vores univers, og hvad vi kan som skandinavisk brand. Det interessante ved dette projekt er samtidig, at pop-up butikken rejser gennem 4 butikker frem til 1. maj, så en bred skare af vores kunder vil få mulighed for at opleve dette. Jeg er meget spændt på den endelig feedback fra alle 4 butikker.
Hvad er den største forskel på jeres japanske og danske kunder?
Den største forskel er helt sikkert at den japanske kunde tør at tage langt flere chancer, når det kommer til snit, farver og materiale. Og det gør en designer som mig meget glad, da de mest outrere pieces i mine kollektion får lov til at ”overleve” og ikke bliver cancelleret og derved ikke produceret. Samtidig er den japanske kunde langt mere petite end for eksempel den danske. Det har naturligvis også stor betydning for konstruktionen af vores tøj til markedet, da netop dette er en vores kernekompetencer som et ”ikke-printet” brand. Pasform er altid i højsædet – også når vi producerer til Japan naturligvis.
Har I planer om at ’poppe op’ i andre asiatiske lande – eller nogle helt andre ’nye’ steder i verden?
Vi har allerede lavet pop-ups med vores kunder, IT i Hong Kong og Club 21b i Singapore. Jeg tør godt afsløre, at vi faktisk allerede nu har noget i støbeskeen. Jeg kan dog ikke afsløre hvor endnu, men Asien er fortsat meget vigtig for os.