Kardashian-søsteren tager et nyt skidt med sit brand Skims, og det i samarbejde med en af verdens største sportsgiganter.
Det går ikke stille for sig hos Kim Kardashian. For nylig åbnede Hollywood-stjernen endnu en butik for sit populære underwear-brand Skims – denne gang i København – og den anden dag kunne hun endnu engang løfte sløret for spændende nyheder.
Kardashian har ikke blot indgået et samarbejde med det populære sportsbrand Nike, faktisk kunne de to parter offentliggøre, at de går sammen om et helt nyt brand, som – oplagt nok – kommer til at hedde NikeSkims.

Lanceringen kommer i kølvandet på, at Nike kom ud af 2024 med et markant lavere overskud end sidste år, samt at deres første måneder af 2025 også er dalet sammenlignet med samme periode for året før.
Derfor er det ikke underligt at spekulere i, om dette har spillet en rolle for, at Nike i september udnævnte ny CEO, Elliott Hill, som faktisk er veteran hos sportsgiganten. Hills fornemmeste opgave bliver, at tilføre nytænkende initiativer hos Nike, der trods sin efterhånden lange levetid på markedet, er udfordret af yngre aktører såsom Hoka og On, der har formået at penetrere markedet, både når det kommer til sports- og activewear men også fashion. Og det lader til, at deres sats med NikeSkims meget vil kunne være en løsning.
Det nyetablerede brand skal forene best of both worlds fra de to mærker, og derfor er retningen for NikeSkim også fitness- og activewear men udviklet med et Skims-perspektiv for øje og derfor også for kvinder. Brandet vil dog stadig – i Nikes performance-fokuserede ånd – identificeres med atleter og andre professionelle sportsudøvere.
NikeSkims kollektion af tøj, fodtøj og accessories kommer til at fokusere på performance, men som i Skims’ ånd vil have fokus på mere skræddersyede styles, der er udviklet med former og kroppe for øje – selvfølgelig kroppe i alle former. Dette understreges i særdeleshed med brandets tagline “Designed to sculpt. Engineered to perform” og dets forhåbning om at empower forbrugere, der bærer tøjet, til at føle sig selvsikre og stærke.

Om samarbejdet siger Co-Founder og CEO hos Skims, Jens Grede: “Now, by partnering with Nike, the undisputed leader in athletic performance and innovation, we’re poised to create a new standard in the activewear market. This partnership will empower individuals to move with confidence and express themselves authentically, merging SKIMS’ focus on body confidence and self-expression with Nike’s relentless pursuit of athletic excellence”.
Du kan følge med i updates på Nikes hjemmeside.
Første drop vil lande i foråret i udvalgte butikker mens det store globale push til flere markeder og retailers vil ske i 2026.