I maj måned i år afslørede H&M, at årets designsamarbejde skulle udføres med Giambattista Valli, og som noget nyt lancerede de allerede der en eksklusiv pre-drop-kollektion, som ledte op til den fulde kollektion, der som altid lanceres i november måned. Lanceringsdatoen den 7. november nærmer sig, og derfor får vi nu, for første gang, lov til at se hele Giambattista Valli x H&M-kollektionen, der emmer af vinterromantik.
Efterårets eksklusive designsamarbejde mellem H&M og Giambattista Valli blev allerede offentliggjort tilbage i maj måned – og allerede fredag den 25. maj 2019 landede en pre-drop-kollektion online og i butikkerne.
Som noget ganske nyt for det ellers traditionsrige H&M-samarbejde valgte man nemlig at tease kunderne op til den reelle lancering, der altid finder sted i november, ved at man kunne få fingrene i dele af samarbejdet næsten med det samme, da de fremviste styles fra den røde løber allerede kunne fås i udvalgte H&M-butikker og på hm.com fra fredag den 25. maj 2019.
Den 52-årige italiener, Giambattista Valli, der er bosat i Paris, er kendt for lave smukt og sofistikeret design, og nyheden om modehusets samarbejde med den svenske high street-gigant blev da også afsløret på allerfineste vis tilbage i foråret.
Det var nemlig under amfAR-galla i Cannes, hvor it-pigerne Kendall Jenner, Chiara Ferragni, Bianca Brandolini, Chris Lee, H.E.R. og en enkelt repræsentant for herrekollektionen, Ross Lynch, mødte op til eventet klædt i glamourøse musthave-styles fra det unikke samarbejde – og det var netop de styles, der blev sat til salg i maj.
Nu er vi dog ved at nærme os lanceringsdatoen for den fulde kollektion, der ligger torsdag den 7. november 2019, og derfor kan vi for første gang få lov til at se hele Giambattista Valli x H&M-kollektionen samt de som altid cool kampagnebilleder, der er skudt til.
Der er skruet op for romantikken, og du kan se frem til en vinter iklædt blomsterede kjoler og tunge flæser tilsat blondestrømpebukser og legende stiletter. Farveskalaen er ligeledes romantisk, idet tonerne viser pink, rød og den som altid sexede sort – og med Kendall Jenner som en af kampagnemodellerne kan det vist ikke gå helt galt.
“Jeg er spændt på det her samarbejde: H&M giver mig mulighed for nå et bredere publikum med min vision for stil og hyldest til skønhed. Mit mål er at dele min kærlighed til skønhed og være en del af alles “happy moments”, at være med til at skabe kærlighedshistorier i hele verden”, fortæller Giambattista Valli i forbindelse med samarbejdet.
Læs også: Emili Sindlev: ”Jeg har sort på 9 ud af 10 gange, når jeg skal ud”.
Du kan se alle billederne inklusiv alle styles fra kollektionen i galleriet herunder – mens du venter på, at det bliver den 7. november 2019, hvor du kan shoppe kollektionen til både mænd og kvinder online eller i H&M’s Flagship Store på Amagertorv i København – kvindekollektionen vil også være at finde i H&M-butikken i Clemensborg i Århus.