Det danske brand Day Birger et Mikkelsens taskekolletion 'DAY et' har store internationale ambitioner og de åbner derfor 47 nye butikker i Sverige.
Day Birger et Mikkelsens underlinje ‘DAY et’ startede med en enkelt taske af nylon – den, nogen måske kender under navnet “Gweneth”, og som allerede er en del af mange kvinders udvalg af tasker.
Med udgangspunkt i ‘Gweneth’-taskens popularitet startede Day Birger et Mikkelsen underlinje ‘DAY et’, som i dag byder på alt fra tasker til hverdagsbrug, lækre læderprodukter, mobilcovers, yogamåtter, trolleys og handsker.
Se også: Cheap’n’chic: Bliv sofistikeret casual på budget
I 2015 havde ‘DAY et’ solgt mere end 500.000 tasker, og mærket så derfor et stort potentiale i netop disse varer:
“Vi så uden tvivl et stort markedspotentiale for dette koncept. Hvis du elsker at træne og holde dig igang eller er en, der bruger en stor del af din tid på at rejse, vil du altid kunne finde et design, der passer til dine behov. ‘DAY et’ er et brand, der taler til den nutidige forbruger, der har brug for nogle praktiske, men stadig stilfulde designs, der kan tages med på farten”, lyder det fra director Therese Niko Busch.
Og som resultat af den store interesse for ‘DAY et’ åbner brandet nu intet mindre end 47 nye butikker i Sverige, hvor de første 10 butikker allerede vil slå dørene op i april 2016.
I galleriet har vi samlet nogle af vores favoritter fra ‘DAY et’s nuværende kollektion, som forhandles på deres webshop.






