Det er første gang, at den specielle taske ses, siden den blev introduceret på catwalken i Paris sidste år.
Der er tasker, der ligner madvarer, dem, der ligner glitrende dyr og så er der dem, der ligner en sort skraldesæk. Men der er også de tasker, der tager den uundværlige accessory til et helt nyt niveau.
Og hvis der er nogle, der mestrer den diciplin, må det være Balenciaga, der gennem tiden har beriget os med nogle af de mest ikoniske it-tasker. Fra 00’er-favoritten Balenciaga City Bag til Carrie Bradshaws The Hourglass.
Derfor er det heller ikke så underligt, at modehuset sidste år introducerede ‘Beaker’-tasken, der endda vandt prisen for Årets Initiativ ved ELLE Awards 2022. Tasken er lavet i samarbejde med danske Bang & Olufsen og er en kombination af en minimalistisk taske og en fungerende højtaler – og den fik lynhurtigt internettets opmærksomhed.
Og det får den igen efter, at Skims-skaber Kim Kardashian lørdag 6. maj havde den særlige taske med til en basketballkamp. Og selvfølgelig bar hun på den, som var det helt naturligt at have en højtaler-taske med sig på tilskuerpladsen.
At tasken netop ses på Kim Kardashian er måske ikke så overraskende, da reality-stjernen og entreprenøren længe har været stor fan af Balenciaga som sit go to-modehus for looks til den røde løber.
Samtidig er taskens minimalistiske og lidt hårde udtryk det perfekte match til Kims foretrukne æstetisk, hvis man skal dømme ud fra stjernens massive, spartansk indrettede hjem i Calabassas for slet ikke at tale om hendes nyligt lanceret hudplejeserie, hvis emballage er mindst ligeså minimalisk som både hjemmet og tasken.
Tasken, der første gang så lyset under couture-modeugen i Paris sidste år, fås både i en sort og sølvfarvet version, og er lavet i perle-blæst og håndslebet aluminium, der giver den en helt særlig finish, der ligner satin.
Hvis du som, Kim K, også har forelsket dig i højtalertasken, der både spiller musik og har rum til dagens essentielle ting, er det dog ikke noget, du sådan lige kan gå ned i butikken og købe.
Tasken er nemlig produceret i et ekstremt begrænset oplag og fås kun i udvalgte Balenciaga-forretninger. Og som med mange andre af modehusets virale genstande er prisskiltet nok i den ekstreme ende.