I ELLEs septembernummer, der er på gaden torsdag 28. august, kan du møde kvinderne bag Planet Nusa, der beretter om at satse alt, skabe fællesskaber og SMS'en, der startede det hele. Kom også indenfor hos skuespiller og tidligere kongelig balletdanser Cecilie Lassen og mød desuden tre personer, der har sagt farvel til hjemlandet for at forfølge succes i toppen af den internationale modebranche. Og så får du den store AW25-trendrapport.
ELLEs septembernummer er på gaden torsdag d. 28. august.

ELLEs septembernummer
Kristine Esmer og Mille Skat har ikke bare fået succes med deres sportstøjsbrand, Planet Nusa – de har nærmere erobret Danmarks ungdom med en omsætning på over 100 mio. kr. Deres planetlogo er blevet så udbredt, at skolebørn tror, at der findes en planet ved navn Nusa i Solsystemet. I medierne er deres succes blevet kaldt en epidemi. Det synes Esmer og Skat klinger negativt, for de skaber fællesskaber – igennem træning, arrangementer og det community, de har skabt, siden de i 2018 over et par SMS-beskeder besluttede sig for at blive iværksættere. Mød kvinderne, når de fortæller om at satse alt.

Planet Nusas Kristine Esmer og Mille Skat
Mød også skuespiller og tidligere kongelig balletdanser Cecilie Lassen, der fortæller om at se forbilleder i mange, opleve verden på vegne af sin afdøde datter og fortolke forhold som rosenbuske, der skal klippes til for fortsat at kunne vokse.

Cecilie Lassen
Celine, Bottega Veneta, Marni, Loewe, Balenciaga og Calvin Klein er blot et udpluk af de modebrands, som står på de tre danske designere, Astrid Ulrich Heisterberg, Alexander Marstrand og Mathilde Torp Maders fælles cv. Alle tre har de turde drømme stort og sige farvel til hjemlandet og trygge rammer for at forfølge succes i toppen af den internationale modebranche. Det har kostet afsavn, utallige arbejdstimer og møgfald fra urimelige chefer. I magasinet fortæller de hver især om, hvordan det er at arbejde i modens absolutte topliga.

Astrid Ulrich Heisterberg

Mathilde Torp Mader

Alexander Marstrand
I den store trendrapport for AW25-sæsonen, opdaterer vi dig på en række af sæsonens vigtigste trends. Vi snakker lår-lange støvler, blonde-strømpebukser, falske pels-jakker, læderjakker og mange flere trends. Desuden kan du komme med backstage under den københavnske modeuge, da de danske brands præsenterede sine efterårs- og vinterkollektioner, som omsider snart er i butikkerne.

Fra AW25-trendrapporten
Magasinets modeserie ‘Slow September’ inspirerer til friske september-looks med skarpe silhuetter, bar hud og et dryp af rødt – en garant for en elegant overgang ind i efteråret.

Fra modeserien 'Slow September'
PR Manager for det danske modebrand Rotate, Julia Font, tager ikke skønhed så alvorligt. Hun ser det nærmere som en oplagt mulighed for at lege med sit udtryk. Og så går hun aldrig ud ad døren uden parfume, der via sin duft kan telepatere hende til et andet sted – og nu åbner hun op for sit beautyskab.
I skønnheds-sektionen guider vi også til en af de mest uundværlige dele i vores skønheds-rutine; deodoranten, mens vi opdaterer dig på de skarpeste nyheder i industrien – hvilket denne måned blandt andet tæller en ny kometik-linje fra et af modebranchens mest ikoniske modehuse.

Fra Julia Fonts beautyskab
Lars Kristensens hjerte hører hjemme i det franske, deraf navnet på hans butik, Monsieur Lars, der netop er flyttet til nye lokaler på Værnedamsvej, som på en god dag minder lidt om Paris. At han har et særligt øje for kuriøse og unikke fund, for farver og kompositioner, bliver særligt tydeligt, når man kigger indenfor i hans hjem i en gammel grosservilla i Holbæk, og netop denne åbner han op for i magasinets ELLE Decoration-sektion.

Fra Lars Kristensens hjem i Holbæk i ELLE Decoration-sektionen
Sidst men ikke mindst guider vi til en af danskernes populære feriedestinationer; Mallorca, som er den perfekte destination i forår- og efterårsmånederne, hvor mildere temperaturer og færre turister gør det muligt at gå på opdagelse på – mere eller mindre – egen hånd.

Fra Mallorca-guiden
Alt dette – og meget, meget mere – kan du læse i det nye ELLE, som kan købes i supermarkeder og kiosker fra torsdag d. 28. august.
Forside
Foto: Rami Hanna / @HA/NA Productions
Styling: Hanna Mw / @HA/NA Productions
Projektmanager: Hedda Ejelöv / @HA/NA Productions
Model: Mila / @Milk Management
Hår & makeup: Shanice Niel / @MMG Astists
Stylingassistent: Eveline Kotakidou / @HA/NA Productions
Fotoassistent: Christopher Nusca / @HA/NA Productions
Retouch: Wetouch Imagework
Art direction: Homework