Agenda

Cecilie Ingdal: “Der er også lidt småildebrande engang imellem, der er cirka en eller tre hver dag”

- 31/05/2024

Fashion Forum inviterede ELLE ind i podcaststudiet til en snak om at starte en ny virksomhed, at overtage licensaftalen til ELLE Danmark, samt alt hvad det indebærer at blive udgiver af et printmagasin, når man ikke længere er en del af et stort mediehus. Lyt til podcasten her.

“Hvor kommer stregkoden fra?, hvordan får man det (magasinet) ud i butikkerne?, hvordan får man folie på?, hvordan afspiller man video på sin hjemmeside? Alt, hvad der foregik i de andre afdelinger, ender nu på os.”

Sådan lyder det fra Creative Director Josephine Aarkrogh i det seneste afsnit af Fashion Forums podcast ‘Fashion Forum på lyd’, som udkom 29. maj, hvor de tre hovedansvarlige hos ELLE gæstede podcasten.

Forleden udkom det første ELLE i Toast Projects-regi, efter at Aller Medier valgte ikke at forlænge licenskontrakten på dansk ELLE, og selvom produktet i dag står på hylderne i diverse kioske, supermarkeder og 7/11, har vejen dertil været lidt mindre glamourøs end som så.

Foto: Lana Ohrimento

Den ene ud af de to forsider med Helle Thorning-Schmidt, som kom på gaden 30. maj.

For Josephine Aarkrogh, redaktionschef Nikita Hoffmann Andersen og chefredaktør Cecilie Ingdal, hvis ansvarsområdet mere eller mindre udelukkende bestod af den kreative del ved at udgive et printmagasin, var det lidt af en øjeåbner, da de pludselig skulle sætte sig ind i, hvordan alt fra den tekniske produktion af et magasin til at få det endelige produkt ud på hylderne foregår, og de lærer stadig nye ting hver dag.
I podcasten beskriver Cecilie Ingdal det således: “Læringskurven er beyond stejl”, og Nikita Hofmann Andersen stemmer i med: “Jeg tror ikke helt, vi var klart over, hvor mange ting vi ikke vidste noget om”.

Men på trods af, at de nu “sidder, som alle andre iværksættere, med hænderne helt nede i suppedasen”, som Cecilie Ingdal siger, har det også givet dem et helt nyt smil på læben, hver dag at kunne træde ind på det midlertidige kontor på Læderstræde – i deres eget firma. For der var ingen af de tre stiftere af Toast Projects, der var klar til en hverdag uden ELLE – eller hinanden.

“Det er meget det samme, og så overhovedet slet ikke”, siger Josephine Aarkrogh.

Hør, hvad de mener, og om hele rejsen med ELLE i podcast-episoden, som du kan lytte til kvit og frit på Spotify her, og læs desuden brudstykker af interviewet på Fashion Forums hjemmeside.

Er du ivrig efter at følge med i ELLEs nye rejse, kan du købe det nye magasin i butikker nu, men du kan også få magasinet tilsendt i din postkasse til halv pris lige nu ved at tegne abonnement her, hvor der i en begrænset periode er et særtilbud på seks numre til blot 229 kr.

God læse- og lyttelyst!