Trends

Scandi girls: Hanna Stefansson

- 19/02/2016

De er unge, smukke og sunde - og de deler deres misundelsesværdige liv med os - online... Den svenske flicka, Hanna Stefansson, er en af de mest succesfulde bloggere i Skandinavien, og ELLEs redaktør, Malou Wedel Bruun, har taget en lille, hyggelig sludder med hende.

Skandinavien er stoppet til renden med unge, smukke, sunde og stilsikre bloggere. ELLE har talt med fire af de allermest succesfulde, og den svenske flicka, Hanna Stefansson er en af dem. 

Hanna Stefansson er 27 år, og kommer oprindeligt fra Sverige. Hun startede sin karriere som PR-konsulent og Marketing Manager for Uber, men flyttede, i 2008, til Paris og begyndte at blogge. I dag er hun fuldtidsblogger for svensk ELLE. 

I samarbejde med interiørblogger, Johanna Bradford og fotograf, Alice Johansson, har hun skabt konceptet, Frukostfolket, som er et tilbud om undervisning i f.eks. strikning – og naturligvis servering af morgenmad. 

Læs også: Scandi girls: Funda Christophersen

ELLEs redaktør, Malou Wedel Bruun har taget en lille snak med Hanna Stefansson om fordelene ved Scandi girls, Scandi mode og meget andet. Læs interviewet lige her: 

Modeblogging er temmelig stort i Sverige …

Det er ret vildt at tænke på, hvor hurtigt branchen har udviklet sig. Jeg havde aldrig troet, at jeg kunne have bloggen her som mit job. Det er et heftigt fænomen, som beviser, at bloggere både i sverige og globalt er utroligt indflydelsesrige og sidder på utrolig meget magt.

Hvor finder du inspiration?

Jeg får en masse inspiration fra Pinterest, Instagram, blogge og Tumblr. Jeg elsker at bladre i magasiner, men allermest inspiration får jeg fra rejser. især når jeg besøger new York, Paris og København. Jeg har altid en masse nye ideer, når jeg rejser hjem. 

Fortæl om Frukostfolket – hvad laver I og hvorfor?

Jeg og Johanna Bradford, som også blogger (om interiør, red.), elsker begge morgenmad (frukost på svensk, red.) meget højt. Vi følte, at vi ville lave noget med netop morgenmad, og så fødtes ideen om Frukostfolket. vi har haft to workshops indtil videre med morgenmad som fællesnævner. Sammen med Alice (Johansson, red.), som er fotograf, tog vi til Frankrig i foråret for at spinde videre på, hvor vi kan tage konceptet hen. Vi har alle tre haft et enormt stressende 2015, men nu kommer vi til at satse mere på konceptet og har en masse sjove idéer og planer, som skal sættes i værk.

Hvor ser du dig selv om fem år?

Om fem år bor jeg i København og cykler rundt på en Christiania-cykel med et barn, blomster og bagværk i. Jeg arbejder enten med egne projekter inden for sociale medier eller 100 procent med Frukostfolket sammen med Johanna og Alice. Eller også er jeg kreativ chef i en nytænkende og sjov virksomhed. Først og fremmest vil jeg have det godt og glæde mig over hver dag.

Hvad kendetegner skandinaviske it-girls?

De er stilsikre, simple og clean med høj kvalitet. Jeg synes, danskere og nord-mænd er bedre til farver. Det vil jeg også være. Jeg er altså sådan en wannabe-dansker …

Hvad kan skandinavisk – og svensk – mode?

Skandinavisk mode er nytænkende, samtidig med at vi er praktiske og holder det enkelt. Jeg elsker jo Cos og &Other Stories. Men tre relativt nye mærker, som jeg tror på, er Little Liffner, Totême og Viktoria Chan.

Scandi girls blev trykt i I ELLEs februar-nummer, Scandicool.

Psst… få et glimt af Hanna Stefanssons inspirerende hverdag i galleriet nedenfor.