Sundhed

Sunde frugter i nye cremer

- 11/03/2009

Den berømte olie fra Nuxe sælges hvert 16. sekund verden over. Nu er den helt nye produktlinje ’Bio Beauté’ på vej fra kvinden bag Nuxe. Økologi og anti-ageing fusionerer i serien, hvor struttende frugter fyldt med sundhed er en af hovedingredienserne.

‘Bio Beauté’ er just lanceret i Danmark, og kan vi nu svælge os i det certificerede økologiske mærke og nyde godt af den franske ekspertise. Det populære farmaceutiske mærke med den poetiske t ilgang til skønhed, Nuxe, står bag den nye linje, og med cirka 20 års erfaring inden for naturlig hudpleje, har de nu tilføjet en række 100 procent økologiske antiageing produkter.

Den populære olie til hår, krop og ansigt fra Nuxe koster 265 kr. for 100 ml.

Tro fanskare
Og der er al mulig grund til at tro, at mærket vil markere sig på det efterhånden stærkt konkurrence-prægede marked, simpelthen fordi Nuxe allerede har så tro en fanskare. Herhjemme er Nuxe nok bedst kendt for deres lækre tørolie ‘Huile Produgieuse’, en multifunktionel olie, som både kan anvendes på huden, i håret og på hænderne. Den er et fast produkt i franske makeupartisters kit (giver smukt skær på huden), og det er ikke uden grund, at der sælges en flaske hvert 16. sekund verden over – svarende til over 700.000 pr. år.

Arvede opskriften
Og det er en gammel dame, tørolien. Faktisk bruger Nuxe den originale opskrift helt tilbage fra 1957, hvor brandet blev skabt af en fransk apoteker med interesse for bl.a. aromaterapi. Olieopskriften fulgte med, da den smukke og petite Aliza Jabés overtog og relancerede firmaet i 1989. Aliza er en meget sympatisk, viljestærk og succesfuld forretningskvinde og engageret mor til to. Og kun 35 år. Hun er utrolig imødekommende og ærlig, og det er bestemt til at forstå, at Nuxe takket været hendes person er blevet så stor en succes.

Aliza Jabés, 35 år og indehaver af Nuxe.Bruger hele frugter
Nu har Aliza fokus på Bio Beauté. Eco-certificeret, parabenefri økologisk ‘pulpy cosmetology’. Et patent ejet af Nuxe, bedst forklaret med, at de hele frugter bliver presset og brugt – og ikke kun dele udplukket. Soldyrkede frugter fyldt med kraftige antioxidanter, nøddeolie stærkt beriget med omega 3-, 6- og 9-fedtsyrer og 100 procent naturlige dufte udgør mindst 95 procent af ingredienserne i den nye produktlinje. Så alt imens Aliza Jabés udlever sin forretningsdrøm, kan vi andre dødelige nyde godt af hendes stædige væsen, der ikke hviler, før hendes produkter lever op til hendes skyhøje forventninger.