Agenda

Abonnement på ELLE: Vilkår

- 11/08/2024

Abonnementsbetingelser

Aftalens indgåelse

Når du køber et abonnement på ELLE.dk, så indgår du en aftale med Toast Projects ApS, CVR. 44634767, Læderstræde 34, 1. 1201 København K.

Du skal være over 18 år for at kunne oprette et abonnement. Hvis du er under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke

Sådan fungerer dit abonnement

Har du købt abonnement på et fysisk blad, så fremsendes det senest på udgivelsesdatoen. Buddet har på udgivelsesdagen frem til kl. 20 til at levere bladet. Reklamationsretten frafalder efter fem hverdage.

Medmindre andet er nævnt, så er abonnementet løbende. Hvis du har benyttet dig af et af vores introduktionstilbud, vil du ved tilbuddets udløb fortsætte i løbende abonnement til gældende normalpris.

Priser

Når du køber et abonnement, vil prisen fremstå tydeligt under bestillingsprocessen. Du accepterer at betale den pris, der er angivet på bestillingstidspunktet. Eventuelle rabatter vil også blive angivet her. Rabatter kan ikke anvendes med tilbagevirkende kraft.

Alle priser er inklusive moms.

Tilbud gælder ikke i Grønland, på Færøerne eller i udlandet.

Forsendelser til udlandet

Du vil blive pålagt et gebyr på 48 kr. pr. magasin på alle forsendelser udenfor Danmark.

Betaling

Hvis du vælger at betale dit abonnement med kreditkort eller MobilePay, så accepterer du samtidig, at Toast Projects automatisk kan trække penge på dit kreditkort, hver gang abonnementet fornyes. Trækket på dit kreditkort kan ske op til 3 uger før dit abonnement fornyes. Betalingen vil fremgå af kontooversigten i din bank. Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit kreditkort bliver spærret eller udløber. Dette kan du gøre på www.elle.dk/mitabo.

Ved udebleven betaling sender vi dig en rykkerskrivelse.

Tilbud bortfalder og vi opkræver kun for de allerede leverede blade til listepris inkl. porto.

Du kan vælge at tilmelde din betaling til betalingsservice. Betalingsservice kan tilmeldes via din bank. Indbetalingskort og betalingsservice er pålagt et administrationsgebyr.

Introduktionstilbud

Hvis du ikke tidligere har haft et abonnement på ELLE, kan du, hvis det tilbydes, benytte dig af et introduktionstilbud. Hvis du tidligere har gjort brug af et introduktionstilbud på et abonnement, kan du ikke benytte dig af et nyt introduktionstilbud på samme leveringsadresse før tidligst efter seks måneder efter at dit seneste abonnement er ophørt. Omgåelse af dette kan medføre krav om betaling og/eller lukning af abonnement.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb af abonnement i 14 dage. Fortrydelsesfristen regnes fra det tidspunkt, hvor du har modtaget dit første blad. Ønsker du at fortryde, skal du underrette os om, at du har fortrudt aftalen. Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Anmodning om fortrydelse af dine køb skal meddeles til Kundeservice. Kundeservices kontaktoplysninger er oplyst under punktet ”kontakt”.

Du kan kun bruge din fortrydelsesret, hvis du endnu ikke har taget dit abonnement i brug. I praksis betyder det, at du ikke har brudt emballagen på bladet.

Du skal returnere bladet inden udløbet af de 14 dage. Det er vigtigt, at forsendelsen forsynes med porto, som du selv skal betale. Du hæfter for en eventuel forringelse af bladet, hvis du ikke kan tilbagesende det til Toast Projects ApS i ubrudt emballage.

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig. Dog ikke administrationsgebyrer eller særlige portoomkostninger ved levering i udlandet inkl. Grønland og Færøerne.

Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse. Vi gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne med dit kundenummer til følgende adresse:

Toast Projects ApS
Læderstræde 34 1.
1201 København K

“Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer: [noter ugeblad/ magasin/produkt]

Bestilt den [dato]:

Dit fulde navn:

Din adresse:

Dato for underskrift:

Samt underskrift hvis sendt pr fysisk brev”

Opsigelse

Du kan med en måneds varsel til udgang af løbende abonnementsperiode opsige dit abonnement via www.elle.dk/mitabo. Hvis du er midt i en introduktionsperiode, der inkluderer et tilbud, vil opsigelsen ske ved ophør af introduktionsperioden. Opsiges igangværende abonnementsperiode som ikke er betalt, sender vi dig et indbetalingskort på de leverede blade til standardpris inkl. porto og administrationsgebyr.

Ved opsigelse af dit abonnement via www.elle.dk/mitabo modtager du en e-mail, som bekræfter opsigelsen. Når du opsiger dit abonnementet, annullerer du kun fremtidige betalinger.

Gaveabonnementer ophører automatisk ved udløbet af den aftalte periode.

Manglende betaling eller nægtet modtagelse af dit blad fritager dig ikke for betaling og betragtes ikke som en opsigelse.

Ændring af dine oplysninger

Har du ændringer til dit abonnement, fx adresseændringer eller andre ændringer, gøres det på www.elle.dk/mitabo eller www.pling.dk. Det er dit eget ansvar at oplyse adresseændringer, da vi ikke automatisk får besked herom. Du skal informere os om ændringen senest 14 dage før, den træder i kraft. Det samme gør sig gældende for midlertidig adresse eller ferieadresse.

Ændringer i vilkår og priser

Toast Projects kan løbende ændre abonnementspriser og gebyrer. Væsentlige prisændringer vil blive varslet individuelt via e-mail om muligt, ellers via brev.

Vi forbeholder os retten til at godkende ordren. En ordre kan eventuelt afvises, hvis du de seneste år har misligholdt dine betalingsforpligtelser over for Toast Projects.

Rettigheder

Al indhold magasinerne, og alt andet indhold relateret til levering af disse ydelser, tilhører Toast Projects ApS eller tredjeparter. Enhver form for kopiering, distribution eller anden krænkende brug af indholdet er forbudt og kan retsforfølges af Toast Projects ApS.

Du accepterer, at indhold kun er til din egen personlige brug, samt at du ingen rettigheder har til kommercielt brug, salg, videresalg, eksemplarfremstilling, offentlig tilgængeliggørelse, distribution, promovering af indhold eller anden form for videredistribution af indholdet, på nogen måde. Du forstår og anerkender, at rettighedshaver til tjenestens indhold kan gøre sin ret gældende – herunder nedlægge forbud og kræve erstatning for eventuelle krænkelser – direkte overfor dig.

Ansvar og skadesløsholdelse

Købelovens regler finder anvendelse for aftaleforholdet.

Behandling af personoplysninger

Personoplysninger behandles fortroligt og lagres under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har til enhver tid ret til indsigt i og til at berigtige dine oplysninger ved at kontakte Toast Projects ApS. Oplysningerne anvendes til at administrere dit abonnement, bestillinger, betalinger og evt. deltagelse i konkurrencer samt til information og markedsføring via telefon, post, e-mail og sms, i det omfang lovgivningen giver mulighed for det.

Ønsker du ikke disse informationer, tilbud, fordele og nye tiltag fra Toast Projects ApS, kan du ændre dine personoplysninger på www.elle.dk/mitabo

Tvister og klagemulighed

Tvister skal søges løst i mindelighed. Hvis parterne ikke kan komme til enighed, kan tvisten indbringes for passende klageorgan eller afgøres ved danske domstole og efter dansk ret.

Har du klager over dit abonnement, bedes du altid først kontakte Toast Projects kundeservice. Toast Projects afgørelse kan indbringes for Center for Klageløsning. Du kan oprette en klagesag via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens side: naevneneshus.dk. Hvis der ikke kan findes en løsning i samarbejde med Center for Klageløsning, har du mulighed for at indbringe din klage for Forbrugerklagenævnet hos Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.

Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: abo@elle.dk

Kontakt

Fysisk abonnement:

Du kan kontakte Kundeservice på abo@elle.dk