Der er ingen nominerede til aftenens sidste og suverænt største pris, ELLE-prisen. Her er det ELLE-redaktionen alene, der afgør, hvem der vinder, og i år faldt valget på Ditte og Nicolaj Reffstrup, der står bag Ganni. Ditte modtog prisen alene. Hun pointerede, at hun og Nicolaj ikke skulle skilles - rygterne går jo hurtigt om den slags - men at man, hver gang man tager et valg også fravælger noget andet, og derfor var Nicolaj netop i aftes hjemme med parrets tre børn. Som en overraskelse var det Ditte og Nicolajs tætte ven, Tommy Ahlers, der overrakte prisen og holdt talen for dem. Først sin egen helt personlige og dernæst ELLEs motivation for prisen. Du kan læse et uddrag af den tale her:
Kære Ditte & Nicolaj. I skal have ELLE-prisen fordi I på alle måder har taget dansk mode til nye højder. I har haft en klar ambition, en stærk intuition, en jernvilje og et ukueligt mod til at gå jeres helt egne veje – til stor inspiration for alle os andre. I 2009 overtog I et ukendt nichebrand og skabte med kometfart et internationalt superbrand, som kvinder verden over har taget til sig. Fra København til Quebec. Fra Christensen & Bosworth til Chamberlain & Shazam. I 2017 var der flere om buddet, da beslutningen om at sælge aktiemajoriteten var taget. I valgte amerikanske L. Catteron. Ikke fordi deres bud var det højeste, men fordi I synes, de var de bedste. Sådan er det med jer: I går ikke på kompromis. Det ved alle, der har stiftet bekendtskab med Ganni, hvad end det er i form af design af kollektionen, måden den produceres på, indretningen af butikkerne, hovedkvarteret i København – sågar frokostordningen skriger Ganni! I har skabt et modehus, som rækker udover klæder og som med udtrykket #GanniGirls er blevet et globalt fænomen og synonym med fællesskab, samhørighed og relationer på tværs af landegrænser, alder, etnicitet, højde, drøjde med mere. Ditte, da du i 2020 medvirkede i et stort interview i ELLE, fortalte du, at du havde fået holdmentalitet ind med modermælken – eller for at være mere præcis: på fodboldbanerne i Hirtshals. Den skinner til stadighed igennem, for ifølge jer er man intet uden sit hold. Og måske er det en af hemmelighederne bag Gannis enorme succes. I identificerer ikke Ganni som et bæredygtigt brand. Det er for modstridende med det, I gør. Men Nicolaj du helmer ikke, før baren er sat højere end højst, når det kommer til ansvarlighed. Og derfor når I også jeres 44 ”Gameplan goals” fra 2019 et år før forventet her i 2022 - for bare at nævne en brøkdel af det gigantiske arbejde, I gør her [...] Kort og godt: I gør jer umage. Med ALT hvad I gør, og I er nogle af de allerbedste til det. Det er en ’Joyride’ at have fuldt jer på rejsen indtil nu, og vi glæder os til at se, hvad fremtiden bringer, når the sky is the limit. Tillykke.