Iværksætterne Lærke Nikolajsen og Stine Brynjolf fra Proem Parades og Mille Skat og Kristine Esmer fra Planet Nusa har indgået et samarbejde. Vi mødte dem til en snak om community, efterspørgsel og den nye, fælles kollektion.
Tøjmærket Proem Parades blev stiftet i 2018 af iværksætterparret Lærke Nikolajsen og Stine Brynjolf. Samme år stiftede Mille Skat og Kristine Esmer mærket Planet Nusa. De fire iværksættere kender hinanden fra tidligere jobs og har fulgt og inspireret hinanden.
Community i centrum
For begge brands er community i centrum, hvilket har været altafgørende for deres forretningsstrategi. Det at lytte har nemlig været grundlaget for, hvad og hvor meget, der bliver produceret.
Planet Nusa bruger en venteliste og får løbende ønsker fra deres community om bestemte farver eller nye styles og fits, hvilke brandet laver deres kollektioner ud fra. På den anden side afholder Proem Parades events, hvor man via kollektionsprøver kan prøve forskellige styles, hvorefter disse sættes i produktion baseret på de ordrer, der kommer ind.
“Vi har en fælles tilgang til at skabe nye kollektioner, nemlig at det er baseret på en efterspørgslen fra vores elskede community/parades, der er omdrejningspunktet for kommende kollektioner. Det er derfor ret fedt, at vi nu kan forene vores visioner i denne kollektion” siger Mille Skat, medstifter af Planet Nusa.
Hvad er jeres ambition for kollektionen?
“Ambitionen er at samle vores fantastiske communities og invitere dem indenfor til et blik på, hvor meget vi mestrer sammen. Ud fra vores længerevarende relationer har vi igennem årene udviklet en lyst til at skabe noget sammen og drysse lidt shine på hinanden. Dogmet og ambitionerne for kollektionen har været helt konkret, at alle materialer skulle være genanvendte eller økologiske, og alle styles skulle blive til yndlingsprodukter. Det lyder simpelt, men nogle gange er de allerbedste produkter de sværeste at lave, og derfor har alle produkter været igennem denne ‘IRL-tragt’, hvor kun de stærkeste, mest brugbare og smukkeste overlever,” siger Lærke Nikolajsen, Co-founder & Creative Director Proem Parades.
Kort om kollektionen
Ambitionen er en kollektion bestående af 10 styles til den aktive kvinde, som skal kunne mestre alle hverdagens forskellige ansigter. En nøje udvalgt kollektion bestående af en forårsjakke, uldsweater, sports- og leisurewear, pyjamassæt, minikjole og små strømper.
Hvilke elementer af kollektionen er I særligt stolte af?
“Vi er vildt stolte af og glade for, at det generelle udtryk af kollektionen står frem med en virkelig stærk signatur af nogle fælles værdier vi har – nemlig at du skal kunne leve, bevæge dig og føle dig fri i vores produkter. Den appellerer til et liv, der leves, og hvor man bare helst vil se nice ud imens. Hvis jeg skal fremhæve ét produkt, må jeg lyse på Georgia1 Jacket. Det er blevet en fantastisk fusion af to universer. Den er oversized og casual, med et hav af funktionelle lommer og elastiksnore i en hårdtspundet økologisk bomuldstwill, som alt sammen rammes ind med tydelige kontraststikninger, der er en typisk designdetalje for både Planet Nusa og Proem Parades. Den kan styles loose og lag på lag, eller mere feminint med indsnøret talje og stor krave,” siger Stine Brynjolf Pedersen, Co-founder & Creative Director Proem Parades.
Kollektionen lanceres søndag d. 14. april. Priserne starter fra 250 kr.