Det japanske sneakers-brand har igen slået pjalterne sammen med et dansk brand om et par helt unikke par sko.
Er der noget, der kan få folk til at stå i kø udover fastelavnsboller, så er det sneakers-samarbejder. Og de ryger mindst ligeså hurtigt over disken som de flødefyldte boller.
Og netop særkollektioner af sneakers har der været rigelige af det seneste år, hvor etablerede skomærker slår pjalterne sammen med en række brands for at skabe nye versioner af det populære fodtøj.
Se bare Adidas, der sidste år lancerede en kollektion med Gucci. Eller franske Jacquemus, der satte sit præg på Nike med en særkollektion.
Også japanske Asics har haft travlt med at skabe særlige sneakers. Derfor landede første samarbejde med et dansk brand sidste år, da Cecilie Bahnsen lancerede en eksklusiv kollektion af sneakers med blonder og pailletter.
Og nu har de endnu en gang slået sig sammen med et dansk brand.
(di)vision har nemlig netop annonceret på Instagram, at man nu vil kunne få fingrene i et helt særligt par Ascis-sko, der har fået en tur gemmen (di)visions rå signatur.
Med flossede snørrebånd i forskellige slags tekstiler og farver, der ligner, der er tegnet og malet på samt sjove, små emojis og applikationer på, er det tydeligt, at det er det rebelske danske brand med fokus på upcycling, der står bag den nye kollektion.
Skoene blev, ligesom hos Cecilie Bahnsen, båret af modellerne til (di)visions virale AW23-show under Københavns modeuge, og skoene er ikke det eneste, der er kommet ud af nyheder fra mærket siden.
Dugene fra showet, der med rødvinspletter og synlige plamager vidner om showets tema og vilde karakter, er nemlig også blevet til en minikollektion af skjorter og shorts.
Hvor mange par, der bliver sat til salg og hvor meget du skal af med for at få fat i et par, er endnu usikkert. Men kollektionen lander mandag den 13. marts 2023, og der er det med garanti værd at sidde i kø, hvis du er også er vilde med de nye sneakers.