Mode

Cecilie Bahnsen lancerer eksklusive sneakers i samarbejde med japansk sportsbrand

- 20/10/2022

Vi spår, at sneakers-samarbejdet uden tvivl vil blive et af de mest populære i år - men det er med at være hurtig på aftrækkeren.

Noget tyder på, at der for alvor er gået sport i den for alle modebrands. I hvert fald at dømme ud fra mængden af sneaker-samarbejder, der i år har ramt hylderne.

For samarbejder mellem både Gucci og Adidas og danske Ganni og New Balance har i år ramt hylderne, og nu fortsætter sneaker-manien med endnu et nyt samarbejde, der meget vel kunne gå hen og blive revet væk på få minutter.

For nu lancerer danske Cecilie Bahnsen nemlig en eksklusiv kollektion af sneakers i samarbejde med japanske Asics. Et samarbejde, der blev kickstartet under modeugen i Paris, hvor Bahnsen havde stylet sin forår/sommer-kollektion med upcycled Asics-sneakers. 

Foto: PR

Cecilie Bahnsens baby doll-silhuetter er blevet brandets signatur.

Nu kommer skoene så i produktion, hvor de sporty sneakers har fået et helt særligt touch af de danske brand, der er særligt kendt for sine puffede kjoler i babydoll-silhuetter.

Men det er med at være hurtig ude.

For kollektionen består af i alt bare 50 par sneakers, der alle er håndsyet i Cecilie Bahnsen studie i København, hvor Asics modellerne GEL-1090, GEL-1130, GEL-Nimbus 9,GEL-nimbus 23 og GEL-nimbus 24 er blevet udsmykket med broderier og perler.

Foto: PR

De håndlavede detaljer giver de kendte sneakers et helt nyt udtryk.

Cecilie Bahnsens er hurtigt blevet en af de mest interessante danske brands, og efter popstjernen Ariana Grande i 2018 bar en af brandets lyserøde baby doll-kjoler i Jimmy Fallons ‘The Tonight Show’ tog populariteten af kjolerne kun til. 

Derfor vil det heller ikke undre os, hvis kollektionen af unikke sneakers bliver revet væk. Priserne starter på 2.600 kroner for et par, og overskuddet af salget går til organisationen Right To Play, der gennem sport uddanner og beskytter børn i udsatte områder over hele verden.

Du kan skrive dig op til at få besked, når kollektionen lander senere i dag her.

Foto: PR

Ikke et par sko er ens blandt de 50 håndbroderet par.

Læs ogå

Ganni lancerer makeup i samarbejde med amerikansk beautybrand