Den såkaldte 'Bushwick Birkin' bliver båret af alle fra celebs til studerende og bliver udsolgt på få minutter. Bliver det det samme for den nye taske, som det amerikanske mærke netop har lanceret?
Du har sikkert set tasken i dit feed i alskens farver gennem de sidste par år – og på stjerner som Zoe Kravitz og Bella Hadid – for med sit markante ‘TC’ logo er den nem at få øje på. Det er selvfølgelig Telfars enormt populære og prisvenlige lædertaske, vi taler om.
Den er nemlig blevet så populær blandt modeelskere, der vil kombinere stil og praktik, at tasken bliver udsolgt inden for ganske få minutter. Den kan derfor kun forudbestilles, og det er lige meget hvilken farve og størrelse, du vil have tasken i.
Nu har det amerikanske mærke så lanceret en ny taske under deres show ved den nyligt overstået New York Fashion Week, der meget vel kan overtage førstepladsen fra sin forgænger, selvom dens udtryk er helt anderledes.
Tasken er, ligesom den anden fra Telfar, udstyret med det velkendte logo, men er udført i et rundt design med en justerbar rem. Og noget tyder på, at den meget vel kunne komme til at blive årets must have, for tasken er allerede udsolgt på trods af sit lidt højere prisleje.
Bag Telfar står designer Telfar Clemens, der i 2020 blev tildelt CFDAs pris for American Accessories Designer of the Year takket være shopperen. Tasken har fået tilnavnet ‘The Bushwick Birkin’ på grund af sin status blandt unge kreative, ligeså vel som sin noget dyrere pendant, Hermes’ Birkin, også er et statussymbol, mens Bushwick er et industrielt kvarter i Brooklyn, New York, der er særligt kendt for sin kreative vibe og sprudlende natteliv.
Om den nye taske bliver ligeså populær som signaturtasken er svært at spå om. Men mon ikke den nok skal gøre sit indtog i dit feed og på street style billeder den kommende sæson?