Det cool, amerikanske hudplejebrand, Fresh, udvider deres sortiment herhjemme, og i den forbindelse har ELLE taget en snak med den ene af mærkets grundlæggere, og spurgt, hvad det nu lige er, at Fresh kan? Læs med, og opdag 5 vilde ting, som du skal vide om brandet.
Det amerikanske hudplejemærke, Fresh, der udmærker sig med deres velduftende produkter fyldt med naturlige ingredienser, har godt nok allerede været at finde på de danske beauty-hylder, men nu har brandet sat sig for at flytte ordentlig ind herhjemme.
Det gør de ved at udvide udvalget af produkter, som vi kan få fingrene (læberne, kroppen og ansigtet) i. Derfor satte vi os for at blive klogere på det cool mærke ved at spørge den ene af mærkets grundlæggere, Lev Glazman, om, hvad Fresh kan.
Vidste du for eksempel at …
Navnet Fresh har flere betydninger?
”Navnet Fresh kommer fra tanken om frisk luft. Fra naturen, som er frisk. En frisk begyndelse. En ny, frisk tilgang til skønhed. Det handler også meget om den sensoriske følelse, vi ønsker at give – den skal være frisk. Fra duftene til teksturerne, og til hvordan man har det efter at have brugt produkterne. Derfor kan Fresh beskrives med de tre ord: Feel good beauty.”
Læs også: Rachel Greens ikoniske frisure har fået et comeback
God hud starter med ren hud?
”Det er et af vores mantraer. Da vi startede firmaet, havde vi en ren kropslinje. Vi havde gode lotions og sæber, men at gå fra krop til ansigt er et stort skridt. Hvis du har fokuseret på kropsprodukter, har du ikke rigtig autoritet til at kaste dig over ansigtsprodukter. Det er interessant fra et udviklingsperspektiv, for det er meget mere kompliceret at udvikle krops- end ansigtsprodukter. For at få valideret kropsprodukter skal du nemlig igennem langt flere tests, fordi du smører produkterne på et større område.
Da vi lancerede det første hudplejeprodukt, måtte det være en ansigtsrens. Det ville være noget, folk ville være fortrolige nok med, tænkte vi. En cleanser, der virker til alle hudtyper og har flere funktioner: fjerner makeup uden at strippe huden, har en frisk duft af agurk og rose og en god tekstur, der ikke er for sæbeagtig. Hvis du bruger en dårlig cleanser, så vil dine efterfølgende cremer blot irritere din hud yderligere.”
Læs også: 11 Instagram-hårguides, der vil ændre måden, du styler dit hår på
Fresh sælger en cleanser hvert 30. sekund verden over?
”Soyface cleanser, som vi lancerede i 1997, er vores produkt nummer 1. Når folk bruger den, forelsker de sig i den, og det gælder hele familien! Mange siger, de ser frem til at stå op om morgenen, for så skal de vaske ansigtet. De bliver helt afhængige af duften. ’Kombucha Essence’ er også eksploderet, og vi var de første til at bruge kombucha som ingrediens i hudpleje.”
’Crème Ancienne’ er baseret på en mere end 2000 år gammel opskrift?
”Jeg er stolt af alle produkter, men jeg fremhæver altid serien fra 2003 ’Crème Ancienne’. Det er en linje, der er baseret på en formular, som er skabt for mere end 2000 år siden. Det var den første kendte cold cream. Mit mål med ’Crème Ancienne’ var at skabe en rig creme, der var multifunktionel. Den skulle ikke indeholde en masse vand – i dag ser du mange cremer, hvor 90 % af indholdet er vand. Det kan være ok, for teknologien i dag har skabt ingredienser, der er meget kraftfulde. Men jeg tror på, at man gerne vil have noget med en rig konsistens, der giver dybdevirkende pleje og samtidig sørger for, at huden opretholder sin naturlige fugtbarriere.”
’Black Tea’-masken er inspireret af skyer?
”’Black Tea Instant Perfecting Mask’ er fantastisk. Jeg rejser meget, og på en lang rejse og tur hjem fra Asien følte jeg, at min hud var komplet dehydreret … Som en slags rosin. Jeg kiggede ud ad vinduet, og så skyerne. Det eneste jeg havde lyst til, var at åbne vinduet og hoppe ud i skyerne. Jeg havde brug for noget, der vækkede mig og gjorde mig frisk. Da jeg stod af flyet, havde jeg en formular i mit hoved. Jeg ville skabe en maske, der havde en luftig skyagtig tekstur. Noget der boostede fugt som intet andet. Da vi lancerede produktet, blev det hurtigt populært, fordi folk kunne mærke præcis dét med det samme. Teksturen er ret interessant, og når du kommer den på dehydreret hud, er resultaterne fantastiske. Din hud føles fornyet.”
Psst … Alle Fresh-produkter kan købes hos Sephora lige HER – priserne starter fra 129 kr.
Læs også: Skønhedseksperten: Ingen rød læbestift er lige så intens og holdbar som denne
I galleriet herunder kan du opdage alle de gamle Hollywood-stjerners største beauty-hemmeligheder – og hvorfor de er for gode til ikke også, at blive brugt den dag i dag!
Læs også: Harry Styles lancerer nyt beautybrand