Trends

Chris Hemsworth: ”Integritet er det vigtigste, jeg vil give videre til mine børn”

- 19/09/2017

Skuespilleren Chris Hemsworth, der flere gange er kåret som verdens lækreste mand, er trukket i Boss-suitet som ansigt for den ikoniske Hugo Boss duft, Boss Bottled. I forbindelse med lanceringen har ELLE mødt Chris Hemsworth til en snak om, hvad det indebærer at være Boss' Man of Today - for det handler om langt mere om bare at se godt ud. Mød Chris Hemsworth her!

Chris Hemsworth er drøn-charmerende. Det hersker der vidst ingen tvivl om, når man har set ham som Snehvides partner i Snowwhite and the Huntsman (suk!) eller som nordisk gud og symbolet på maskulinitet i rollen som Thor (suk, igen!). Eller nu, som ansigt for den ikoniske Hugo Boss parfume, Boss Bottled, hvor den australske skuespiller optræder som veldrejet verdensmand i skræddersyede Boss suits. Og det gør han godt.

I forbindelse med den globale offentliggørelse af Hemsworth som Boss’ nye ’Man of Today’, som de kalder deres frontfigur, var ELLEs Digital Director Rose Maria Boelsmand fløjet til New York for at møde skuespilleren med de isblå-øjne og de ualmindeligt veltrænede overarme. Men det store spørgsmål er selvfølgelig, om det polerede ydre matcher det indre, når man sidder ansigt til ansigt med den flotte australier.

Og hvorfor er det særligt vigtigt? Jo, Boss Bottled og valget af Boss’ Man of Today handler nemlig om mere end maskulin udstråling. Med Boss Bottled har Hugo Boss nemlig lanceret et kodeks, som skal inspirere mænd over hele verden. Det er et kodeks, der indeholder værdier som integritet og respekt og som Boss’ Man of Today skal kunne stå inde for og fortolke i sit eget værdisæt.

Læs også: ELLEs 24 timer i Rom med Jude Law

”Kampagnens budskab er, at handlinger betyder mere end ord – og det er et princip jeg altid selv har levet efter. Ting får nemlig en helt anden betydning, når man handler på dem fremfor blot at italesætte dem. Det lærte mine forældre mig, og det er noget, jeg også vil give videre til mine børn. Det er kvaliteter som ærlighed og integritet, og det er et vigtigt budskab at være en del af,” siger Chris Hemsworth i forbindelse med den officielle lancering af Man of Today-kampagnen.

Men hvordan er han så, Chris Hemsworth? Sådan in-real-life? Han er ikke til at stå for. Når man møder hans intense blik, er man ikke i tvivl om, at han er fuldkommen til stede, og ikke ønsker sig et andet sted hen. De blå øjne udsender nemlig, trods deres kølige nuance, en varme og venlighed, der er bundoprigtig. Så Boss har med andre ord castet deres integritetsfulde Man of Today lige på kornet!

Det første Chris Hemsworth ligger ud med under interviewet, som ELLE deler med ELLE Polen, er at slå over i polsk, hvilket med det samme giver den polske journalist blussende røde kinder, og får hende til at fortrække i et forlegent smil.

”Det betyder ’Du er smuk’,” oversætter Chris, og fortsætter: ”Jeg kan også sige ’Hvordan går det’ og ’Tak’ på polsk. Det er de tre vigtigste ting på et hvert sprog!”. Og derefter er man klart til at følge den australske skuespiller igennem hvad som helst.

Han lever helt op til det australske ry for at være afslappet, lattermild og helt nede på jorden, til trods for at (flere gange) er blevet udråbt til verdens mest sexede mand. Men det lader han sig ikke mærke med:

”Kulturelt set tror jeg, at vi (australiere, red.) er meget laid back og socialt anlagte. Vi har bogstaveligt talt alt, hvad vi kan ønske os: godt vejr, god surfing, dejlige mennesker… Vi er faktisk ret heldige, og vi kan simpelthen ikke tillade os at klage. Det tror jeg har meget at sige, for måden vi er på, at vi egentligt bare er vildt taknemmelige for alt det, vi har”, siger Chris Hemsworth.

Men hvor er linket til den afslappede, outdoorsy australske surfer, til den verdensmand, der optræder i Boss’ Man of Today kampagne? De to personer synes milevidt fra hinanden i valg af livsstil, men parrallelen findes i den ærlighed de begge har…

”Selvom kampagnen er meget ’contemporary’ så synes jeg stadig, at den udstråler både varme og medfølelse. Den er faktisk ret inspirerende og opfordrer til, at man er tro mod sig selv, følger sin passion og sine ambitioner, men med respekt for andre. Den fortæller også, at ægte succes ikke kan gøres op i noget materielt, men i stedet i de værdier man lever efter. Og det er netop dét jeg bedst kan lide ved kampagnen.”

Chris Hemsworth har altså både udseendet og hjertet med sig. Men hvad skal der til for at han selv bliver tiltrukket af en kvinde?

”Det handler om helhedsindtrykket. Smell good, look good, feel good, make you laugh. Men dufte har naturligvis meget at sige. Min kone (modellen Elsa Pataky, red.) har brugt den samme duft i flere år, og hver gang jeg dufter den, bliver jeg sendt tilbage til første gang vi mødtes. Den dufter af noget positivt. Det er den effekt dufte har: De kan sende signaler mellem en mand og en kvinde uden at vi ved det.”

… Og hvad dufter en kvinde af, spørger ELLEs udsendte:

Sommer og blomster. Det dufter min kone af.”

Se den fulde kampagnevideo med Chris Hemsworth som Hugo Boss’ Man of Today i den nye kampagne nedenfor og læs mere om kampagnen her:

Psst…! Kampagnevideoen er instrueret af danske Nicolas Winding Refn, og Chris Hemsworth lyser op, da vi spørger ind til det samarbejde. ”Han er en fin fyr! Nicolas er en rigtig kunster, og han instruerede kampagnefilmen som om det var en spillefilm. Vi satte os helt ind i hvad karakterernes historie var, og vi spillede musik under alle optagelserne så miljøet på settet blev inspirerende opstod naturligt”, siger Chris som det sidste inden interviewet rinder ud.