Her er syv aktuelle modesamarbejder, der støtter gode formål
Af Kirstine Juhl - 06/10/2017
Home / Mode / Her er syv aktuelle modesamarbejder, der støtter gode formål
Modehuse og mærkesager går hånd i hånd i tidens vigtigste designsamarbejder. Få det fulde overblik over alle de aktuelle velgørenhedssager her.
Hvad har modehuse som Louis Vuitton, Dior, Michael Kors, Mads Nørgaard og InWear til fælles med shopping portaler som Zalando og Net-a-Porter? Alle syv store spillere i modebranchen har for nyligt lanceret designsamarbejder med velgørenhedsorganisationer, der på binder smukt design sammen med den gode sags tjeneste.
På det seneste har vi set mange fornuftige samarbejder mellem modehuse og online shopping portaler og kendte ansigter, som blandt andet Kate Hudson, der er ansigt for den nye velgørenhedskampagne for Michael Kors. Ja, vi er i sandhed i højsæsonen for velgørendhessamarbejder og udover Michael Kors, har store modehuse som Louis Vuitton og Dior meldt sig i den gode sags tjeneste, og skabt særlige produkter, der falder under kategorien ‘shopping med omtanke’.
Og faktisk giver det rigtig god mening for modehuse og mærkesager at sætte fokus på velgørenhed i designsamarbejder.
For det første er ’shopping med omtanke’ en god idé for modebrandet, da det sætter øget fokus på selve brandet og deres sociale ansvar.
Dertil kommer, at det aldrig skader, at modehusene bliver bedre og bedre til at skabe smukke designs, som vi har lyst til at iklæde os – se blot på ELLEs chefredaktrice, der går all in på det lyserøde look, og samtidig støtter en god sag for Louis Vuitton x Unicef samarbejdet her:
Et opslag delt af Cecilie Ingdal (@cecilie_elle) den
14. Sep 2017 kl. 11:05 PDT
Ja, højsæsonen for modehuse og mærkesager er i fuld gang, og i galleriet nedenfor kan du få et fuldt overblik over alle de meningsfulde designsamarbejder mellem modehuse og velgørenhedsorganisationer der sker lige nu…
Psst… I ELLE november magasinet kan du se den flotte Knæk Cancer T-shirt, som InWear har designet i samarbejde med Boozt, med et nyfortolket print af Knæk Cancer-blomsten.
Foto: PR
BELVEDERE RED til fordel for (RED) HIV/AIDS
Dette års (BELVEDERE)RED flaske er en kreativ fortolkning af den ikoniske Belvedere-flaske, som har indgraveret en illustration af det polske præsidentpalads. Flasken er modig rød og mat.
Tilgængelig i et bredt udvalg af vin- og spiritushandler, i stormagasiner og online.
Vejledende udsalgspris 349 kr. For 70 cl
Foto: Dior Love Chain
Dior x We Charity
Hvad har Bella Hadi og Jennifer Lawrence til fælles? De er sammen med 25 andre kendisser med til at sende kærligheden videre i Diors første virale velgørenhedskampagne, Dior Love Chain. Sammen spørger de, hvad du vil gøre for kærlighed... Og du bliver nødt til at svare!
Dior støtter velgørenhed med deres #diorlovechain kampagne hvor hver delt Love Chain post er lig med $1 til gode formål.
Læs mere her
Foto: PR
Louis Vuitton x Unicef
Velgørenhed og smukt design smelter sammen endnu en gang, når Louis Vuitton i samarbejde med Unicef lancerer et nyt Silver Lockit armbånd til #makeapromise kampagnen, der støtter børn i Syrien.
Læs mere her
Foto: PR
Michael Kors x World Food Programme
Michael Kors er især et af de modehuse, der gør det nemt for forbrugeren at donere. Deres ’Watch Hunger Stop’ kampagne kæmper mod sult i verden og har ved hjælp af deres indsats allerede givet mere end 15 millioner måltider til børn i nød, i samarbejde med FNs Food Programme (WFP).
Læs mere her
Foto: Net-a-porter
Net-a-Porter x Red Barnet
Sammen med stylisten Gabriela Hearst har Net-a-Porter designet en mini-kollektion af fine håndtasker til fordel for Red Barnet, som kan købes på Net-a-Porters hjemmeside. Men du skal være hurtig, hvis du vil have fingrene i de lækre tasker – de bliver nemlig kun solgt indtil den 8. oktober 2017.
Se hele den fine kollektion og få fingrene i de lækre items lige her
Zalando x Røde Kors
Frem til den 12. november har Zalando også gjort det lettere at shoppe med omtanke. Deres samarbejde med Røde Kors har nemlig gjort, at du nemt og overskueligt kan donere dit aflagte tøj ved hjælp af det returlabel, der altid følger med pakker når du handler på Zalando.
Læs mere her
Foto: PR
Mads Nørgaard x Børns Vilkår
Mads Nørgaard har designet tre iPhone covers, som vil blive forhandlet hos TDC og i Nørgaard Paa Strøget. Hvert design kommer både til iPhone 6 og 7, og prisen vil være 199 kr. Her går hele 125 kr ubeskåret til Børnetelefonen, som er en del af Børns Vilkår.
Børnetelefonen består udelukkende af frivillige rådgivere, der lytter og hjælper børn og unge i Danmark med rådgivning.
Vi glæder os til at få fingrene i vores eget smukke design og samtidig støtte en vigtig sag.