Mode

Who Cares? I do!

- 18/01/2013

Sådan lyder sloganet på en ny støtte-t-shirt, der skal få både voksne og børn til at tage et socialt ansvar.

“Who Cares? I do!”
Sådan lyder sloganet på en ny støtte-t-shirt, der skal få både voksne og børn til at tage et socialt ansvar.
T-shirten er skabt af tøjfirmaet Freoli & Lysgaard i samarbejde med Børnehjælpsdagen og kan fåes til både voksne og børn.
For hver solgt t-shirt går et beløb på henholdsvis 100 og 130 kroner til Børnehjælpsdagens arbejde for anbragte børn og unge i Danmark.

Børn kan også tage ansvar

Skuespillerinden Sofie Lassen-Kahlke, der har været Børnehjælpsdagens ambassadør siden 2000, tager aktivt del i lanceringen af t-shirten:

“Jeg synes, det er vigtigt at støtte de anbragte børn, der oplever en svær hverdag uden far og mor. Jeg mener samtidig, at alle kan være med til at gøre en forskel, uanset alder. Men det hele starter jo hos os forældre. Vi skal være rolle-modeller og videregive social ansvarlighed til vores børn, allerede når de er små”, fortæller Sofie Lassen-Kahlke, der selv er mor til en dreng på knapt 2 år.

Hun mener ikke, at man kan være for ung til at udøve gode gerninger:

“Når du køber t-shirten til dig selv og dit barn, så støtter I sammen et konkret formål. Det giver anledning til at tage en snak derhjemme om hvorfor, det er vigtigt at hjælpe andre i en svær situation. Nogen vil måske mene, at børn ikke skal bryde deres hjerner med den slags. Men jeg synes, det er rigtig fint at vende emnet på et niveau, som ens barn nu er i stand til at forstå”, afslutter hun.

Du kan købe t-shirten via Børnehjælpsdagens hjemmeside og på Freoli & Lysgaards hjemmeside samt hos tøjfirmaets forhandlere landet over.