Et billede fra highstreet brandet H&Ms britiske hjemmeside har nu fået konsekvenser for brandets fremtidige samarbejde med sangstjernen The Weeknd. Læs mere her.
Tilbage i september 2017 løftede sangstjernen Abel Tesfaye aka. The Weeknd sløret for et kommende samarbejde med et af verdens største highstreet brands H&M. Men det samarbejde satte The Weeknd promte en stopper for forleden, efter at H&M på deres britiske hjemmeside d. 7. januar valgte at lægge et billede ud af en sort dreng iklædt en grøn hættetrøje med teksten ”Collest monkey in the jungle” (Den sejeste abe i junglen), som de britiske kunder kunne shoppe online. På sin Twitter-profil tweetede The Weeknd et billede af drengen med hættetrøjen og tilføjede teksten: ”Vågnede i morges chokeret og pinlig berørt over dette foto. Jeg føler mig dybt krænket og vil ikke samarbejde med H&M længere”.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8. januar 2018
Læs også:Versace hylder grundlæggeren med ny supermodel-kampagnePut some respect on it!! When you look at us make sure you see royalty and super natural God sent glory!! Anything else is disrespectful. pic.twitter.com/QVaxgngwh1
— Diddy (@Diddy) 8. januar 2018
Et opslag delt af LeBron James (@kingjames) den
8. Jan, 2018 kl. 3.58 PST
Et opslag delt af H&M (@hm) den
9. Jan, 2018 kl. 2.50 PST
Læs også: Se Pernille Teisbæks kollektion for By Malene Birger