Man har et standpunkt til man tager et nyt, og vi har taget et særligt udskældt materiale op til kraftig overvejelse efter at have set det i en moderne fortolkning på Hailey Bieber, Katie Holmes og Alexa Chung.
Kan du huske afsnittet i ’Sex and the City’, hvor Steve skal med til Mirandas fancy firmafest og siger, at han ikke behøver et nyt jakkesæt, da han allerede har et i fløjl. Det får Miranda til at rynke på næsen og Steve til at spørge, hvad der er galt med det, hvortil den altid ublu Miranda svarer: ”Jeg har ikke tid til at fortælle dig, hvad der er galt med fløjl.”
Og vi har for så vidt delt Mirandas holdning indtil nu.
Men når tre af modens primære trendsettere alle optræder i den samme blazer, så er vores holdning lige så bøjelig som kogt spaghetti. Også selvom pågældende blazer er i det berygtede bedstefar-materiale. Det viser sig dog, at vi kan gøre vores fordomme til skamme, når den styles smart og ungt med en hvid t-shirt eller sexet body under, hvilket gør, at den brune, oversize model fra Khaite pludselig går fra ’morfar’ til ’moderne’.
Selvfølgelig er Katie Holmes, der er en dedikeret fan af det New York-baserede brand, en af de tre kvinder, der har taget fløjlsblazeren til sig, og stylet den med hvid t-shirt, et ankeltlangt sort pencilskirt i denim, elegante støvler og skødesløst hår.
Hailey Bieber tog et lignende valg i sin styling af den bløde, brune blazer og havde ud over den hvide t-shirt sat den sammen med ultra-baggy jeans, Nike ’Airforce’ sneakers, gulddetaljer og sin signatur ’sleek bun’-frisure. Et outfit, der er lige til at genskabe til de koldere måneder.
Alexa Chung valgte dog at give den afslappede blazer en sexet kontrast med en glimtende, kropstæt bodystocking, hvilket på alle måder også klæder blazeren, vi allerede er begyndt at spare op til.
For med anvendlighed både til hverdagens basislooks og som blød – og varm – kontrast til skarpe festlooks, er den jo (næsten) sin eksorbitante pris værd.
Den specifikke blazer fra Khaite koster 15.837 kroner, men mon ikke der findes billigere og mindst ligeså cool udgiver hos mere finansvenlige brands.