I ELLEs september-nummer kunne du læse modeskribent Lotte Freddies interview med Charlotte Eskildsen fra Designers Remix. Læs med og bliv klogere på hvorfor Designers Remix har fravalgt Københavns modeuge for i stedet at satse på det globale modemarked.
ELLEs modeskribent Lotte Freddie besøgte Designers Remix’ showroom for at interviewe chefdesigner og grundlægger af brandet Charlotte Eskildsen. Hos Designers Remix har man valgt Københavns modeuge fra, for i stedet at satse på en international strategi, der går efter at klæde kendisser som Rihanna, Jessica Alba og Kendal Jenner på. En strategi der virker for Charlotte Eskildsen og hendes team – og som giver Designers Remix rigtig god PR:
”De er så store, de stjerner; det rykker virkeligt for ens mærke, hvis aviser, nettet eller Vogue skriver om det,” siger Charlotte Eskildsen i interviewet og forklarer også, hvordan Designers Remix har fået succes i USA:
”Gigi Hadid eller Jessica Alba på streetstylefotos – det er kvindernes bibel – gør en kæmpe forskel og gør det på den måde meget nemmere at sælge i USA.”
Se også: Gigi Hadid spottet i dansk design til Kendall Jenners b-day!
Charlotte Eskildsen fortæller Lotte Freddie, at hun da savner at være med, når der er modeuge i København. Men den internationale satsning er det hele værd for Designers Remix, og via brandets agent i Paris sælges tøjet i selskab med luksusmærker som Saint Laurent, Stella McCartney og Chloé i storbyer verden over. Designers Remix’ mærke til børn Little Remix findes i afdelingen for luksusmærker, og de dyre metervarer til de mindste sælges steder som stormagasinerne Barneys i New York og Isetan i Tokyo.
Charlotte Eskildsen og hendes mand Niels Eskildsen som er Designers Remix’ administrerende direktør synes dog, at det er for besværligt at drive egne butikker, og derfor åbner de i stedet pop-up-butikker i byer som Tokyo, Kyoto, Kobe og Singapore.
Japan og resten af Asien er nemlig også et vigtigt marked for globale Designers Remix, der dog ikke lader sig indskrænke og også satser stort på USA. Charlotte Eskildsen fortæller, at det kan være svært at designe til denne globale kundekreds:
”Det er blevet så svært, at man skal ramme hele verden på én gang, hvor der er vildt varmt det ene sted og køligt det andet,” fortæller hun Lotte Freddie.
Men Charlotte Eskildsen er ved at have styr på opgaven, som hun har løst ved at snakke med indkøbere på sine rejser. Når hun designer, tænker hun layering ind, hvilket passer godt til Designers Remix DNA: At ”remixe” tingene:
”Til vinter laver jeg f.eks. bikerjakker med smallere ærmer, der kan bruges under en ulden frakke. Lag på lag er meget vigtigt – til vinterbrug at tage noget mere på. Og af, når vejret bliver godt,” siger hun.
Med Charlotte Eskildsen i front har Designers Remix for alvor slået den internationale stil fast, og ordsproget ”the sky is the limit,” kan med rette bruges om det danske brand. Se med i galleriet hvor vi har samlet en række billeder af nogle af de kendisser, som er blevet spottet i Designers Remix.