Trods en et-benet atlet, en transkønnet mand, og en plus-size model, er det den smukke hijab-bærende kvinde fra H&M's 'Close the loop' kampagne, der vækker størst opsigt verden over. Nu fortæller hun selv om oplevelsen og den overvældende opmærksomhed.
Modellen Mariah Idrissi er den første muslim i H&M’s historie til at bære en hijab i en af deres kampagnefilm.
Filmen, som promoverer H&M’s genbrugs-initiativ, viser blandt andre en transkønnet mand, en et-benet atlet og en plus-size model, men den 23-årige marokkanske model har tiltrukket sig mest opmærksomhed: “Jeg ved ærligt talt ikke hvorfor – måske fordi hijab moden er boomet inden for de sidste par år, og at se en hijab i mainstram moden er en kæmpe præstation,” udtaler Mariah til Fushion.net.
Læs også: Mandagsmuse: Doutzen Kroes
Mariah blev opdaget af H&M via Instagram, hvor hun ynder at lægge billeder op af sig selv og sine make-up rutiner. Og smuk ser hun ud, hvilket også er tilfældet i kampagnen, hvor Mariah står afslappet i en døråbning med store runde solbriller, brede bukser og selvfølgelig en hijab, alt imens voice-overen beskriver hende som ‘chic’.
Se videoen her:
Psst…tjek den smukke Mariah Idrissi ud i galleriet – bare klik eller ‘swipe’.