H&M lancerer et nyt brand- og butikskoncept under navnet ’Arket’. Butikskonceptet indeholder både mode, boligtilbehør og café med sund, nordisk mad – og de første butikker åbner allerede i 2017.
Den svenske modegigant H&M lancerer et helt nyt brand og butikskoncept under navnet ’Arket’.
Et butikskoncept, der går ud på at lave en ”moderne markedsplads”, hvor der tilbydes mode for både mænd, kvinder, børn og til hjemmet. Brandet kommer til at sælge H&Ms egne produkter og et udvalg af produkter fra andre brands med fokus på kvalitet, tidløshed og funktionelt design:
”Brandets DNA er tidløs, ”crisp”, kvalitet og varme, Tidsløs betyder, at stil er vigtigere end trend. Og ”crisp” er modstykket til dette: altid at være relevant, moderne og frisk. Kvalitet er ikke kun følelsen af klæder; det er også, hvordan de er produceret. Varme handler om at være ægte og personlig,” fortæller Ulrika Bernhardtz, Arket’s creative director, til Business off Fashion.
Læs også: H&M Conscious Exclusive 2017: Se hele kollektionen her
Udvalgte butikker vil desuden indeholde café-koncepter med ny nordisk mad, for at gøre den ”moderne markedsplads” til et sted, hvor man både kan shoppe og fylde maven med sund og delikat mad. Alt i alt et koncept, det skal gøre shoppeoplevelsen så nem, overskuelig og behagelig for kunden som muligt.
Brand-lanceringen kommer i forlængelse af H&M’s tidligere annoncerede plan om at åbne to nye brands i 2017, og Arket bliver med dens egen unikke profil en del af H&M’s eksisterende underbrands: & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki og Weekday. Arket er samtidig med i en større strategisk plan, der går ud på at udvide kunderækkevidden og forbedre den online service.
Priserne i Arket vil være lidt højere end de normale H&M-priser, med T-shirts der starter på omkring 39 euro (ca. 290 kr.) op til omkring 115 euro (ca. 855 kr.), da der er lagt vægt på en højere kvalitet af materialer.
Se også: Her åbner den nye Sephora butik!
Den første butik vil allerede åbne denne sommer eller i det tidlige efterår i London på Regents Street. Derudover vil det være muligt at købe produkterne online i 18 europæiske lande, og planen er senere at udvide med butikker i blandt andet Bruxelles, København og Munich.
Vi kan slet ikke vente med at se, hvad det nye brand byder på, når online-butikken går i luften, og de åbner deres nye butik i København!
… Stay tuned!