Interbrand har igen i år udgivet en liste over verdens 100 mest værdifulde brands, og listen inkluderer hele syv luksushuse, to high-street-brands og to smykkebrands. Se her hvor meget de 11 brands er værd.
Interbrand udgiver hvert år en liste over verdens 100 mest værdifulde brands, og listen anno 2018 er netop blevet offentliggjort. Her finder vi, ikke overraskende, en top 5 bestående af Apple, Google, Amazon, Microsoft og Coca Cola.
Men it-giganterne er ikke de eneste, der kan tjene formuer på deres brands. Faktisk skriver Interbrand, i sin rapport, at salget af luksusvarer lige nu stiger i en fart, der ikke er set siden år 2004.
Luksussektoren stiger i særlig høj grad på baggrund af en øgning i det kinesiske marked – det skriver Business of Fashion.
Rebecca Robins, global dikretør for læring og kultur hos Interbrand, tør godt gætte på, hvorfor lige netop luksusvarer er årets helt store show stopper i rapporten: ”Det er grundet deres evne til at ramme på tværs af kulturer og nye generationer”, har Robins udtalt.
Rebecca Robins peger især Louis Vuitton og Gucci ud som værende særlige dygtige til at tilpasse sig nye forbrugere. Her lægger Robins stor vægt på luksushusenes fokus på street wear, som netop henvender sig til den næste generation af luksus-shoppere. Louis Vuitton placerer sig som nummer 18 på den totale liste og som nummer et ud af alle luksushusene. Gucci placerer sig imidlertid som nummer 39, hvilket markerer listens største spring i forhold til sidste år, hvor Gucci placerede sig som nummer 51.
Kering, som ejer Gucci, har i forbindelse med den flotte placering udtalt, at årets første seks måneder bød på en salgsstigning på imponerende 36%.
Læs også: Så meget er Chanels klassiske 2.55 ‘Flap Bag’ steget i pris.
Hos high-street-mærkerne ser det heller ikke helt skidt ud på bundlinjen. Intertex-ejede Zara placerer sig eksempelvis som nummer 25 på den totale liste – og som nummer tre ud af alle tøjproducenter.
Er du blevet nysgerrig på hvilke andre brands, der rangerer på Interbrands liste over verdens 100 mest værdifulde brands? Så tag et kig i galleriet, hvor vi har samlet de 11 mode- og smykke-brands som figurerer på listen.
Psst! Er du interesseret i at blive klogere på hele listen kan den findes HER.

Plads: 18 ud af 100.
Værdi: Cirka 182 milliarder kroner.

Plads: 20 ud af 100.
Værdi: Cirka 130 milliarder kroner.
Psst! ... Chanel er ny på listen. Det skyldes dog ikke en pludselig, enorm stigning, men derimod at det privatejede firma først for nyligt har åbnet op for virksomhedens financielle resultater.

Plads: 25 ud af 100.
Værdi: Cirka 114 milliarder kroner.

Plads: 30 ud af 100.
Værdi: Cirka 108 milliarder kroner.

Plads: 32 ud af 100.
Værdi: Cirka 105 milliarder kroner.

Plads: 39 ud af 100.
Værdi: Cirka 83 milliarder kroner.

Plads: 67 ud af 100.
Værdi: Cirka 49 milliarder kroner.

Plads: 83 ud af 100.
Værdi: Cirka 36 milliarder kroner.

Plads: 91 ud af 100.
Værdi: Cirka 33 milliarder kroner.

Plads: 94 ud af 100.
Værdi: Cirka 31 milliarder kroner.

Plads: 95 ud af 100.
Værdi: Cirka 31 milliarder kroner.
