Efter 20 år med munthe plus simonsen, har Naja Munthe, som er chefdesigner og kreativ direktør for mærket taget et stort skridt og omdøbt mærket, som nu hedder MUNTHE
For 20 år siden blev danske Munthe plus Simonsen etableret. Brandet har helt fra starten af gået efter at opbygge et navn og brand, som ingen andre før har set, fyldt med energi, eftertrykkelighed, med manifestet ‘alt er muligt’. I 2009 overtog Naja Munthe rollen som kreativ direktør – og har herefter genskabt brandet i hendes enestående og helt unikke vision. Men først i nu har Naja taget den modige beslutning om at ændre munthe plus simonsen til MUNTHE.
Med Naja Munthe solo bag rattet i 5 år og med mere end 20 års tydelig tilstedeværelse på det skandinaviske marked, er MUNTHE nu klar til at skrive næste kapitel i historien; en ny, moderniseret og internationalt fokuseret version har set dagens lys. Naja Munthe udtaler blandt andet:
“Jeg vil gerne kridte banen af for 20 nye, spændende år – hvor fokus skal ligge på, at komponere tøj af en høj kvalitet og hvor jeg sætter designet i højsædet. Det bliver kollektioner, som er en anelse mindre pyntet og udsmykket end tidligere – kollektioner, som på trods af pertentlige detaljer, har en strammere og bredere appel – og kollektioner, hvor forbrugerens kvalitetskrav og især en konkurrencedygtig pris, er i fokus.Navnet MUNTHE var det naturlige valg, i og med at firmaet nu kun tegnes af én person. Jeg er tro mod det oprindelige og det primære – uden jeg ængstes ved at gå ad nye og andre veje. På denne måde sikrer jeg en klar og kontinuerlig rød tråd i designet for eftertiden”.
I ELLE denne måned kan du læse et interview med Naja Munthe.