På toppen af Stockholm, I den smukke Carl Johans Kyrka, afholdt Ann-Sofie Back modeugens måske mest spektakulære show.
Den svenske designer Ann-Sofie Back sendte sin flok af modeller ned af catwalken, svalsende i ubeslutsomme bevægelser, der understregede kollektionens både sarthed og power. Med Pink malede ansigter som maskerede porcelænsdukker, og smukke, dekonstruerede kreationer i brun og sort velour, brede brun- og hvidstribede sæt, flæser og krystalbesatte gamacher og bluser, var det et stille fyrværkeri af stilmiks.
Silhouetterne bar referencer til ladylike sæt, á la tækkelig jakke og nederdel og en kjole draperet hen over skulderne, tilsat casual sølvnet med bogstaverne BACK printet på hankene
I bedste Back-stil, var der masser af sportsreferencer, og mest markante var sæsonens mest hypede streetstyle accesory, nemlig de tykke tennisstrømper fra Nike, som var blevet ophøjet til sko.
En på alle måder finurlig kollektion, der med alle dens referencer til streetstyle- og selfiekulturen, lod tankerne vandre hen på de overstylede fashionistaer uden for div. shows jagtet af en flok mandlige streetstyle-fotografer.
Et intelligent modeshow, der flettede samtiden så naturligt ind i en stærk designidentitet.
De var der: H&Ms Head of Design Margareta Van Den Bosch og bloggerne Columbine Smille og Camille Charriere