Om du skal til modeuge eller bare på sommerferie - her er de hotteste hotspots, som du bør kende.
Berlin har aldrig været kendt for at være den metropol i Europa, hvor nye trends skabes. Ikke desto mindre er modeugen i den tyske hovedstad ved at komme godt efter det og kan eksempelvis, udover stigende besøgstal, prale med anerkendende besøg fra både fransk ELLE og italiensk Vogue i sommeren 2011.
For at du kan være ordentlig klædt på til det tyske modemarathon, der starter d. 4 juli, har vi spurgt danske Lise Uduak, som på 6. år lever og arbejder i Berlin under den utraditionelle jobtitel “urban explorer”, om modeugefester, kulinariske hotspots, dansegulve for natteravne samt tømmermændskaffe-tip.
Eating Out
PANTRY
“New kid in town”, når det kommer til fine dining!
MANI
Kulinariske fristelser á la Tel Aviv.
DUDU
Vietnamesiske cross-over delikatesser med elektronisk soundtrack
DUDU
Kække cocktails
Drayton
Cookies’ nye bar med Las Vegas-alter, spejlkabinett og isbar i underetagen
Drayton
Le Chat Gris
Cremant i lange baner og glødepærer som diskolamper
Kingsize
Dans på baren og hemmelig partykælder for “husets venner”
Shopping
Rebecca
Minimalistisk luksus på 1.000 kvadratmeter
Rebecca
Andreas Murkudis
Ung amerikansk couture
Sing Blackbird
Vintage-feeling (og vegetarmad) i Neuköln
Koffein-kick
The Barn
Kaffee og croissant “fra laden”
The Barn
Oliv
Kaffe med kærlighed – og lækre sandwiches og kager on top
Kaffebaren i Voo Store
Shopping og kaffe i én
Fester
De rebelske
Danda Diary vs. Facehunter
Berlin Fashion Week Opening by Projektgalerie
Trés chic
Hvis du er i Berlin under modeugen, skal du se, om du kan snige dig forbi dørmanden hos for eksempel G-Star’s fest, Vogue Salon, Stylenight, I LOVE YOU Magazine vs. Marshall Headphones og generelt til events hos Soho House, Cookies og Asphalt.
Få desuden tips til fester og special events op til modeugen på følgende sider:
www.heart-berlin.de
www.lesmads.de
Om Lise Uduak:
I 2006 år flyttede nu 29-årige Lise Uduak til Berlin for at færdiggøre sit kommunikationsstudie. Blandingen af professionelle færdigheder indenfor design og kommunikation og et veludviklet talent for at “connecte” med mennesker på kryds og tværs, lagde fundamentet for at starte egen virksomhed som “urban explorer”.
I dag definerer Lise trends for det europæiske marked og udvikler koncepter og kommunikationsstrategier til eksempelvis image-kampagner og produkt-launches rettet mod den urbane målgruppe. En tung finger på pulsen og kontakt til de “rigtige” mennesker spiller en central rolle i jobbet som “urban explorer”.
Få mange flere Berlin-tips på Lise Uduaks blog eller læs mere om hendes arbejde her.