Modeugen

Anmeldelse af (di)vision: ”Det var et forfriskende og måske endda voksent pust til det unge brand”

- 02/02/2022

ELLEs moderedaktion anmelder i denne uge shows til den københavnske modeuge. Her er det Josephine Aarkrogh, der skriver om (di)vision.

’Guests on Earth’ var navnet på (di)visions AW22-show, de præsenterede tirsdag aften på Planetarium – en location, der selvfølgelig ikke var tilfældig.

Showets titel er nemlig både tiltænkt gæster fra rummet, der kommer på besøg, men også i den forstand at vi selv er gæster, der skal passe på vores jord. Det er et fokus, (di)vision i den grad har for øje, da hele deres forretning er baseret på brug af deadstock-materialer.

Det hypede brand havde deres showdebut til sidste modeuge, et stærkt show med udsigt til Marmorkirken og et flot modelcast, så forventningerne til denne sæson har været høje.

Simon Wick, den ene halvdel af søskendeparret bag (di)vision, fortæller, at inspirationen er hentet fra nogle billeder lækket fra Pentagon tilbage i 2017, der viser hvad der ligner ufoer i rummet.

Læs ogå

Anmeldelse: Særligt ét item fra Lovechild 1979 fangede vores opmærksomhed

De har arbejdet ud fra tre karakterer: sydstats-amerikaneren, der er ufo-believer (som ses i kollektionen i form af masser af tern, utility-referencer og workwear-referencer), aliens (modellerne havde blegede øjenbryn, kulsorte øjne og var iført spacy materialer og pangfarver) og til sidst en ’government’-karakter a la Men In Black og X Files iført sorte suits.

Det var et gennemført show, og tydeligt at se deres historiefortælling, hvor man som tilskuer følte sig som en del af en forestilling og fest. Selvom man ikke nødvendigvis kan se sig selv i alle looks fra top til tå, kan man nemt plukke i kollektionen, hvor der både var kjoler lavet af vintage t-shirts, og bestsellere som bomberjakken og de tofarvede jeans. Nyt denne sæson er de mange tern, og så var de lange frakker et forfriskende og måske endda voksent pust til det unge brand.

For at fuldende den spacy oplevelse, har (di)vision som det første danske modebrand udgivet en NFT – et look du kun kan købe virtuelt i metaverset – der blev frigivet til showet.

Se udvalgte looks fra kollektionen herunder. 

Du kan også se hele(di)visions AW22-show her: